PRAGUL LIPOLIZEI SAU CUM PUTEŢI ARDE MAI MULTE GRĂSIMI

V-aţi propus să pierdeţi în greutate? În acest caz, trebuie să învăţaţi cum să îmbunătăţiţi procesul de lipoliză. Acest lucru înseamnă că trebuie să determinaţi organismul să consume din rezervele de grăsime pentru a căpăta energie. Vă invităm să descoperiţi cum puteţi elimina grăsimile mai rapid, practicând sport!


 

Pragul lipolizei: ce reprezintă el?

Pragul lipolizei, denumit şi lipox, corespunde valorii frecvenţei cardiace la care organismul dumneavoastră consumă o cantitate maximă de grăsimi. Este o informaţie foarte utilă pentru cei care doresc să piardă în greutate. Se ştie că ardem grăsimi încă de la începutul unei activităţi care presupune efort; aşadar, cu cât efortul durează mai mult, cu atât ardem mai multe grăsimi. Pentru a scăpa mai rapid de grăsimi, trebuie să controlaţi frecvenţa cardiacă, deoarece aceasta vă arată care este acest nivel fiziologic de care trebuie să ţineţi cont.

 

La ce serveşte pragul lipolizei?

Aţi remarcat probabil că multă lume are tendinţa de a exagera în timpul antrenamentului, cu scopul de a pierde mai multe grăsimi. Totuşi, acest lucru nu foloseşte la nimic: dacă intensitatea efortului este prea mare, şi implicit frecvenţa cardiacă, organismul va folosi pe post de carburant doar glucoza şi glicogenul şi nu va recurge la surplusul de grăsime de care doriţi să scăpaţi. Rezultatul: nivelul de energie va fi unul scăzut, iar dumneavoastră nu vă veţi atinge obiectivul de a pierde în greutate...

 

Astfel, calculul pragului lipolizei este util, deoarece acesta vă permite să vă antrenaţi în mod inteligent, fără a vă depăşi potenţialul fizic. De asemenea, pragul lipolizei reprezintă un mijloc excelent de a vă cunoaşte capacitatea energetică şi de a stabili care este intensitatea optimă în timpul exerciţiilor fizice. În plus, atunci când intensificăm « regimul de deshidratare », efortul devine mai simplu, datorită faptului că masa de grăsime scade. Stabilirea acestui prag al lipolizei la sportivi este de asemenea utilă în timpul regimului de deshidratare sau de perfecţionare.

 

 

 

Cum poate fi măsurat pragul lipolizei?

Pragul lipolizei este diferit de la o persoană la alta. El depinde de tipul de sport practicat şi poate fi îmbunătăţit odată cu antrenamentul. În acest scop, pragul lipolizei trebuie măsurat de către un profesionist din domeniul medical, în cadrul unui test de evaluare a performanţei. Schimburile de gaze din timpul respiraţiei permit măsurarea oxigenului consumat şi stabilirea numărului de grame de grăsimi care au fost oxidate pe minut.

 

Formula de calcul al pragului lipolizei este următoarea:

  • Pragul lipolizei = [(FC max – FC repaos) / 2] +  FC repaos.

 

Astfel, în cazul unei femei de 45 de ani, cu o frecvenţă cardiacă de 75 de bătăi pe minut în perioada de repaos, pragul lipolizei va fi de: [(189 – 75) / 2] + 75 = 132 bătăi pe minut.Dacă aceasta doreşte să slăbească mai rapid, ea va trebui să menţină frecvenţa cardiacă în jurul valorii de 132 bpm, pe o durată variabilă de timp, adaptată la nivelul său de antrenament.


 

Trebuie să reţineţi că este indicat să vă măsuraţi pragul lipolizei de mai multe ori pe an pentru a evalua mai eficient progresul înregistrat. Pentru ca antrenamentul în zona de lipoliză să fie eficient şi pentru a demara procesul de eliminare a grăsimilor, trebuie să începeţi printr-un program de pregătire de minim o jumătate de oră (acest timp de pregătire pentru antrenament scade pe măsură ce acumulaţi experienţă). Vă sfătuim să utilizaţi un cardiofrecvenţiometru pentru vă îmbunătăţi pragul lipolizei.

FITNESS
conseils-energy-astuce-corde-bruleur-de-calories

Săriturile la coardă sunt exerciţiul perfect pentru a arde calorii, a slăbi, a avea un abdomen plat, a evita problemele de celulită şi a creşte nivelul de anduranţă.

ÎNCEPUTUL PAGINII