CROSS TRAINING-UL: DEZVOLTAREA CONDIŢIEI FIZICE ÎN PROPRIA LOCUINŢĂ

Cross training-ul este o activitate din ce în ce mai răspândită şi apreciată în sălile de fitness. Ea le permite tuturor acelora care şi-o doresc să-şi dezvolte repede condiția fizică generală datorită diferitelor exerciții efectuate într-un anume timp alocat. Sportivii o utilizează în special pentru a continua să-şi reducă punctele slabe şi să le pregătească pentru a suporta faze de antrenament mai intens. În acest articol, Domyos vă oferă informații despre acest tip de antrenament la modă, despre care încă se mai vorbește.

 

Ce reprezintă cross training-ul?

Cross training-ul sau antrenamentul funcțional completează antrenamentul tradițional pentru dezvoltarea musculaturii care vizează antrenamentul unui mușchi izolat. De câțiva ani, acesta a devenit un sport la modă, accesibil tuturor, care tinde să se impună drept DISCIPLINA de redobândire a formei. El se diferențiază de alte metode prin:

 

  • intensitatea mai ridicată decât în cazul unui antrenament clasic, cu o înlănțuire de exerciții care mobilizează toate grupele musculare şi un timp de recuperare scurt (cu cât intensitatea este mai mare, cu atât exercițiile devin mai dificile).

  • mișcări funcționale care solicită toate lanțurile musculare pentru a produce o mișcare naturală precum alergarea, salturile, împingerea, lansarea, tragerea….

  • o mare diversitate de exerciții care creează ședințe de antrenament foarte variate şi ludice.

 

Aceste trei principii fac din cross training o metodă unică şi foarte eficientă.

 

5 motive întemeiate pentru a practica cross training

Cross training-ul este o metodă de antrenament unică şi foarte eficientă din 5 motive diferite:

 

Durata ședințelor de antrenament

Ședințele de antrenament sunt foarte scurte, așadar ideale pentru persoanele care beneficiază de puțin timp pe care să-l aloce sportului. Dacă vă antrenați aproximativ 30 minute de 3 ori pe săptămână, veți constata o ameliorare a sistemului cardiorespirator, a forței musculare, o reducere a masei de grăsime şi o întreținere bună, chiar o creștere a masei musculare.

 

Eficienţa şi progresele constatate

Indiferent dacă sunteți debutant sau practicant consecvent, toate calitățile fizice sunt solicitate în timpul unei săptămâni tip de cross training, ceea ce ne permite tuturor să progresăm. De exemplu, un alergător nu va progresa din punct de vedere cardio (dar nici nu va regresa!), dar va putea să-şi îmbunătățească forța, viteza, explozia…calităţi pe care nu le solicită în mod obișnuit.

 

Exerciții variate şi ludice

Obiectivul general al cross training-ului este acela de a deveni cât mai complet posibil, adică de a avea un corp bine echilibrat între forţă şi rezistenţă. Fiecare ședință de antrenament propusă este gândită în mod diferit pentru a se evita rutina. În acest fel, vă veți păstra dorința şi plăcerea de a vă antrena la maxim!

 

Dezvoltarea şi întreținerea capacităţilor fizice:

  • anduranța cardiovasculară şi respiratorie

  • anduranța musculară

  • forța

  • flexibilitatea

  • viteza

  • agilitatea

  • coordonarea

  • echilibrul

  • ameliorarea tonusului muscular şi definirea siluetei

 

Cross training-ul necesită un echipament redus

Pentru a practica cross training, este inutil să investiți în echipament greu sau în diferite aparate pentru dezvoltarea musculaturii. Să privim echipamentul necesar în funcție de mișcarea efectuată:

  • Mișcările de împingere, precum flotările, pot fi efectuate cu ajutorul aparatului Push Up Gain

  • Tragerile sau tracțiunile vor necesita simpla utilizare a unei bare de tracțiune

  • Exercițiile de întărire ale musculaturii vor necesita un Domyos Strap Training

  • Pentru mișcările așa-numite funcționale, puteți opta pentru Kettle Bell, mingile medicinale sau chiar pentru o vestă lestată pentru a creşte nivelul de dificultate.

 

Cum se desfășoară o ședință de cross training?

O ședință de cross training durează aproximativ 1 oră. Ea este organizată în felul următor:

  • Faza de încălzire care pregătește corpul pentru efort

  • Faza de mijloc care îmbină exercițiile cardiovasculare şi/sau cele pentru dezvoltarea musculaturii

  • Revenirea la calm: recuperare activă, relaxare, auto-masaje, antrenament de tonifiere profundă…

 

Cred că ați înțeles deja faptul că cross training-ul este un antrenament funcțional ideal pentru a vă dezvolta totalitatea calităților dumneavoastră fizice. Practicați-l în completarea propriei dumneavoastră activităţi sportive pentru a vă creşte performanţele!

ÎNCEPUTUL PAGINII