ZEN, FIŢI ZEN

(1)

Stres la locul de muncă, competiţie nebună sau un program de lucru excesiv de lung… Iată că stresul îşi face din nou simţită prezenţa. Totuşi, aţi încercat să faceţi totul pentru a-l evita, dar apare din nou cu paşi mari… Descoperiţi metodele eficiente pentru a învaţa să scăpaţi de stres în viaţa de zi cu zi.

 

Mâncaţi zen: gata cu sandwich-urile

La ora pauzei de prânz, alergaţi deseori să cumpăraţi un sandwich şi reveniţi să-l mâncaţi la calculator pentru a termina dosarul care trebuie să fie gata la ora 14h… Pe scurt, această scenă se repetă săptămână de săptămână şi devine un obicei neplăcut. În afară de problemele nutriţionale generate de un asemenea obicei, nu aveţi decât rareori timp să faceţi o adevărată pauză pentru un prânz adevărat

Totuşi, o alimentaţie corectă nu trebuie să vă umple doar stomacul, ci să fie benefică şi pentru suflet. Acordaţi-vă o pauză! Plecaţi de la locul de muncă şi oferiţi-vă o masă adevărată. Invitaţi-vă prietenii sau scufundaţi-vă în lectură; e un mod perfect de a vă destinde. Preferaţi alimentele integrale, de exemplu pastele. Alegeţi de asemenea bananele datorită serotoninei care aduce buna dispoziţie. Condimentaţi mâncarea cu pătrunjel sau coriandru pentru conţinutul lor de linalool, care alungă gândurile negre.

 

Găsiţi timp pentru a vă amuza

Crizele de isterie ale unora, rezultatele care se lasă aşteptate, disputele neprevăzute… Şi dacă aţi găsi timp să faceţi haz de acestea? Râsul este un veritabil jogging mental şi este acompaniat de producţia de endorfine ce se răspândesc din abundenţă în creier. Acesta vă ajută să vă regăsiţi buna dispoziţie şi să vedeţi partea bună a vieţii.Spiritul ludic ajută la relaxare şi conferă starea de bine. Pe scurt, râdeţi regulat şi alungaţi pesimismul! Înscrieţi-vă la cursuri de yoga de râs. Pentru aceasta, efectuaţi exerciţii de yoga, de stretching şi de relaxare care vă permit să vă regăsiţi încet-încet plăcerea de a trăi. Exersaţi râsul prin efectuarea unor mişcări care îl provoacă, cum ar fi mima. Râsul este din ce în ce mai spontan până când devine adevărat. Un exerciţiu care vă permite să vă destindeţi complet şi să vă eliberaţi de tot ceea ce vă apasă!

 

De acum, încetiniţi ritmul

Pentru a scăpa de stres şi pentru a vă energiza complet, încercaţi reflexologia plantară. O tehnică care există în China de milenii şi care nu aduce decât binefaceri corpului şi sufletului. Circuitele nervoase nenumărate din laba piciorului regularizează funcţiile organismului. Stimulând aceste puncte energetice, putem scăpa de un număr de suferinţe care ne afectează viaţa. Această metodă de masaj scade tensiunile nervoase, alungă undele rele şi restabileşte echilibrul organismului nostru.

 

Acasă, după o zi de lucru, încercaţi propria şedinţă de reflexologie. Punctul care trebuie stimulat, sub laba piciorului, corespunde plexului solar (diafragma), acolo unde se concentrează tensiunile. Masaţi prin presiune timp de un minut partea superioară a labei piciorului, imediat dedesubtul articulaţiilor degetelor de la picioare, slăbind presiunea din când în când.

 

Adoptaţi metoda Feng Shui

Dezordine în toate, harababură totală… Şi dacă problema vine de fapt din interior? Pentru aceasta, descoperiţi metoda Feng Shui. O Artă chinezească care încearcă să optimizeze amenajarea mediului în care trăiţi în scopul de a armoniza energiile care circulă prin acesta. Obiectivul acestei metode? Favorizarea circulaţiei chi-ului bun. Metoda Feng Shui vă permite să trăiţi mai bine şi să vă organizaţi viaţa pentru a fi cât mai împlinit pe plan personal. Mai exact, trebuie să vă armonizaţi locuinţa pentru a creşte calitatea vieţii şi pentru a alunga stresul. Dacă locuinţa dumneavoastră vi se aseamănă, atunci vă veţi simţi bine şi veţi progresa în viaţă mai uşor.

 

Cum anume? Prin reamenajarea interiorului pentru a înlesni circulaţia Chi-ului. Începeţi prin a elimina lucrurile inutile: debarasaţi-vă de obiectele de prisos şi inutile, care vă stau în cale prin casă. Noţiunea de spaţiu este esenţială.Evitaţi la maxim unghiurile şi marginile ascuţite care distrug energia. Eliminaţi de asemenea imaginile negative şi violente din decor.

 

Spuneţi nu insomniei

Angoasele vă urmăresc chiar şi în pat şi vă afectează somnul? Încercaţi acest remediu străvechi pentru a vă linişti nopţile. Puneţi pe pernă aproximativ 5 picături de ulei esenţial de lavandă sau aşezaţi lângă aceasta un săculeţ de flori uscate de lavandă (pe care le-aţi pregătit dumneavoastră). Motivul? Cercetătorii japonezi au arătat că dacă mirosiţi ulei esenţial de lavandă timp de 5 minute pe zi, aţi putea reduce stresul, mai ales datorită unei scăderi a cortizolului, hormonul stresului. Cu acest secret, puteţi să adormiţi mai liniştită. Un gest simplu pe care îl puteţi repeta în fiecare seară pentru a vă ajuta să văîmbunătăţiţi calitatea somnului. Asiguraţi-vă nopţi liniştite!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
YOGA
conseils-yoga-astuce-yoga-en-vacances

Yoga în vacanţă e la modă şi sejururile care vă propun stagii de yoga sunt din ce în ce mai frecvente. Nu mai ezitaţi şi înscrieţi-vă la un asemenea stagiu pentru a savura perioada verii între relaxare şi meditaţie…

ÎNCEPUTUL PAGINII