TOT CE TREBUIE SĂ ȘTIȚI DESPRE CALORII

Ce trebuie să știm despre calorii, cele de care încercăm frecvent să scăpăm, cu orice preț?Pentru a găsi răspunsurile la toate întrebările dumneavoastră, urmați ghidul Domyos.

 

Ce este o calorie?

kilocalorie este o unitate de măsură pe care o asimilați sau o eliminați și care permite determinarea valorii energetice a alimentelor.Aceasta este utilizată pentru a cuantifica energia furnizată de consumul unui aliment, dar și consumul de energie înregistrat de organism.

 

Ce cantitate de calorii trebuie să consumăm zilnic?

Pentru a ști cantitatea de calorii consumată zilnic de organismul dumneavoastră și pentru a stabili, astfel, necesitățile dumneavoastră calorice, trebuie să vă raportați la metabolismul dumneavoastră de bază.Acesta corespunde raportului consum/calorii, înregistrat în stare de repaus.Acest raport variază în funcție de vârstă, de greutate și de activitatea fizică.El vă va servi ca punct de referință pentru a ști care sunt nevoile organismului dumneavoastră pentru a-și menține funcțiile vitale.

 

Cum se calculează necesitățile zilnice de calorii?

Pentru a vă calcula cu precizie metabolismul de bază (în Kcal), utilizați următoarele formule.Cifrele pe care le veți obține corespund cantităților pe care organismul dumneavoastră le consumă în repaus, pe o perioadă de 24 ore.

  • Până la 18 ani

17,3 x greutatea corpului în kg + 651

  • 19 -30 ani.

15,3 x greutatea corpului în kg + 879

  • 31-60 ani.

11,6 x greutatea corpului în kg + 487

  • După 60 ani

13,5 x greutatea corpului în kg + 487

 

Cum satisfacem aceste nevoi de energie?

Pentru a furniza combustibilul necesar funcționării organismului dumneavoastră, trebuie să îi oferiți macro-nutrimente, prin intermediul alimentației (glucide, lipide, proteine).În cazul în care greutatea dumneavoastră se stabilizează în timp, acest lucru indică faptul că aporturile de energie sunt egale cu consumul.În schimb, în cazul în care luați în greutate, organismul dumneavoastră nu are nevoie de toată energia pe care i-o furnizați, deoarece consumul de energie este slab sau pentru că aporturile alimentare sunt prea mari.În oricare dintre cazuri, corpul dumneavoastră depozitează energia în exces, în special sub formă de grăsimi (trigliceride).

 

Cum putem intensifica metabolismul de bază și, implicit, consumul caloric?

Intensificarea metabolismului este legată de creșterea consumului de energie, altfel spus de arderea unui număr mai mare de calorii.Cum putem realiza acest lucru?Cu ajutorul unei alimentații speciale, sănătoase și echilibrate și al unei activități fizice regulate și moderate.

 

  • Alimentația

Consumul de alimente nu aduce numai calorii:de fapt, digestia presupune un consum de energie mai mult sau mai puțin ridicat, în funcție de alimentele absorbite.Unele sunt mai dificil de descompus decât altele; astfel, organismul consumă mai multă energie pentru a le digera.Este cazul glucidelor complexe (nerafinate:pastele integrale, orezul integral...) și al proteinelor.În schimb, lipidele au o structură simplă și sunt stocate aproape în starea inițială.De exemplu: o friptură de 100 kcal vă va îngrășa mai puțin decât o porție de unt de 100 kcal, deoarece organismul va consuma mult mai multă energie pentru a asimila carnea decât pentru a depozita lipidele oferite de unt.Așadar, trebuie să rețineți că valoarea energetică a alimentelor trebuie interpretată cu grijă:de fapt, caloriile înmagazinate depind, de asemenea, de tipul de aliment ales!

 

  • Activitatea fizică

Sportul intensifică în mod natural metabolismul:pentru a răspunde necesităților aferente unui efort fizic, organismul recurge la rezervele sale, pentru a alimenta celulele musculare.Este ceea ce numim procesul de catabolism.Pe termen lung, activitatea fizică permite corpului, în acest mod, să consume mai multă energie în perioada de repaus.

 

Ce activitate sportivă trebuie să alegeți pentru a arde calorii?

Dacă vreți să pierdeți în greutate, va trebui să reduceți aportul de calorii, ceea ce înseamnă să mâncați mai puțin și să consumați mai multe calorii, așadar să faceți mai multă mișcare.Pentru aceasta, activitățile de anduranță, denumite și antrenament în aerobie (cum ar fi banda de alergare, biking-ul, bicicleta de apartament și bicicleta eliptică) sunt extrem de eficiente.De fapt, pentru a susține acest tip de activitate, corpul trebuie să recurgă la rezervele de grăsime (hidrații de carbon furnizând energie într-o măsură limitată).Prin urmare, atunci când organismul înțelege că va trebui să facă un efort pentru un anumit timp, va începe să își satisfacă necesitățile diferit.Astfel, începe cu lipidele, primul pas fiind transformarea acestora.Pentru a elimina grăsimile, puteți de asemenea să aveți în vedere activități de întărire a musculaturii, acordând atenție principalilor consumatori de calorii: mușchii mari , și anume gambele, fesele, spatele (mușchii sunt mari consumatori de energie; cu cât aveți mai multă masă musculară, cu atât veți arde mai multe calorii).

 

Accesoriile de fitness potrivite pentru a arde calorii

Unele accesorii de fitness sunt renumitepentruarderea caloriilor, topirea grăsimilor și evitarea problemelor reprezentate de celulită.Este cazul corzii de sărit, a stepper-uluisau chiar a mini-trambulinei, care vă vor permite să acordați atenție mai ales părții inferioare a corpului.Încercați-le și veți descoperi singur avantajele acestora!

 

După cum puteți vedea, pentru a arde mai multe calorii, trebuie în primul rând să respectați un regim alimentar adaptat, dar mai ales să faceți sport (între 30 de minute și o oră 30, de minim 2-3 ori pe săptămână).Preferați activitățile de anduranță și încercați să vă dezvoltați masa musculară, acesta fiind secretul pentru a slăbi!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
FITNESS
conseils-energy-astuce-corde-bruleur-de-calories

Săriturile la coardă sunt exerciţiul perfect pentru a arde calorii, a slăbi, a avea un abdomen plat, a evita problemele de celulită şi a creşte nivelul de anduranţă.

(11)
ÎNCEPUTUL PAGINII