SUNT ÎNSĂRCINATĂ:CE SPORT POT PRACTICA?

Așteptați un eveniment fericit și totuși nu concepeți să nu faceți sport timp de nouă luni?Nu vă panicați:este permis să faceți sport în timpul sarcinii!Cu condiția de a distribui efortul în mod corect și de a respecta câteva reguli de precauție.Va trebui să învățați să vă schimbați obiceiurile și să vă adaptați activitățile, pentru a evita riscurile inutile pentru bebeluș.Urmați recomandările noastre, pentru a face alegerea potrivită.

 

Sportul și sarcina:constrângerile

Faptul că așteptați un copil nu trebuie să vă împiedice să faceți mișcare!Totuși, trebuie să recunoaștem că perioada sarcinii nu este lipsită de neplăceri:oboseală, respirație întretăiată, amețeli, crampe, scăderea tensiunii… aceste stări pasagere, pe care le trăiți în cele nouă luni de sarcină, perturbă organismul.Burtica în creștere și greutatea bebelușului conduc la pierderea echilibrului și la dificultăți de mișcare.Femeile însărcinate se simt adesea cu moralul la pământ din cauza durerilor de spate și a senzației de picioare grele… Adesea, repausul este recomandat!

 

Sportul potrivit pentru o femeie însărcinată

Vestea bună este că anumite activități fizice sunt permise femeilor însărcinate!Nu există nimic mai potrivit decât plimbările în natură, pentru a vă oxigena, înotul sau activitățile de tip aquagym, pentru a vă mișca în ritm propriu, bicicleta « de apartament », pentru tonifierea corpului și îmbunătățirea respirației.Aceste activități sunt sănătoase și nu prezintă niciun risc în timpul sarcinii, în cazul în care sunt practicate cu moderație.Adeptele alergării își vor putea continua antrenamentul până în luna a cincea de sarcină, cu condiția să alerge pe teren plat și în ritm moderat.

 

În timpul ultimului semestru, corpul unei femei însărcinate este expus și mai mult la leziuni articulare și ale ligamentelor.Pentru a preveni aceste accidente:reduceți mișcările cu extensie marcată, optați pentru activitățile care nu prezintă risc de apariție a entorselor (bandă de alergare sau bicicletă de apartament, mai degrabă decât o plimbare prin pădure), reduceți greutățile ridicate în timpul exercițiilor de fortifiere a mușchilor.

 

Contraindicațiile valabile în cazul exercițiilor fizice

În anumite cazuri, este necesar să nu continuați activitatea fizică în timpul sau după perioada sarcinii.În cazul în care vă aflați în unul din cazurile de mai jos, adresați-vă imediat moașei sau ginecologului.

 

  • Ați avut o sarcină pierdută

  • Ați născut prematur

  • Vi s-a semnalat riscul de a naște prematur

  • Placenta este în poziție joasă

  • Ați avut sângerări cronice

  • Ați avut probleme în partea de jos a spatelui sau la nivelul articulațiilor șoldurilor

  • Suferiți de hipertensiune

  • Așteptați gemeni sau tripleți, etc.

 

Sportul în timpul sarcinii

Femeile se întreabă adesea:trebuie să practic sport în funcție de diferitele etape ale sarcinii?Răspunsul este pozitiv.A face sport în timpul sarcinii înseamnă, desigur, a ține cont de propriul corp și a ști când să te oprești, atunci când bebelușul cere acest lucru.Dacă erați activă înainte de a rămâne însărcinată, dorința de a efectua exercițiile într-un ritm mai moderat va veni în mod natural:greutatea dumneavoastră și « volumul în creștere » al burticii vă vor determina să încetiniți ritmul.În timpul primului trimestru de sarcină, este important să evitați să stați la soare.În timpul celui de-al doilea trimestru, trebuie neapărat să evitați exercițiile care presupun statul în picioare în mod prelungit, deoarece acestea pot reduce fluxul sanguin către bebeluș.

 

Reperul potrivit

Pentru a ști dacă nu exagerați, trebuie să rețineți această referință, pentru a vă antrena în deplină siguranță:în timpul sarcinii, antrenați-vă la 60% din capacitatea dumneavoastră cardiacă.

În orice situație, opriți imediat antrenamentul în cazul în care resimțiți:amețeli, respirație întretăiată, o senzație de rău, sângerări, greutate la mers, contracții, absența neobișnuită a mișcării bebelușului.

 

Recomandările antrenorului dumneavoastră pentru a vă adapta antrenamentul

Pentru a învăța cum să vă adaptați antrenamentul în timpul sarcinii, urmați sfaturile lui Amandine, antrenor în cadrul clubului Domyos.Respectați aceste reguli pentru a vă antrena în deplină siguranță.În orice caz, nu uitați să cereți sfatul medicului dumneavoastră în cazul în care doriți să începeți sau să reluați o activitate sportivă.

 

  • Reduceți intensitatea exercițiului/a efortului => Repere:trebuie să puteți menține o conversație

  • Să evitați să stați în soare

  • Să evitați loviturile/șocurile

  • Să evitați să contractați mușchii centurii abdominale

  • Să nu uitați să vă hidratați în mod regulat

  • Să reduceți greutățile ridicate

 

Sportul preferat, practicat în clubul de fitness preferat

În cazul în care urmați recomandările antrenorului dumneavoastră, puteți face, în principiu, orice!În sala de fitness, optați pentru stepper, bicicleta eliptică, aparatul de vâslit, bicicleta de apartament.Referitor la cursurile colective, puteți urma cursuri de dans, adaptând intensitatea efortului sau alegând nivelul pentru debutanți, pentru a reduce ritmul.Activitățile de gimnastică ușoară (yoga, pilates, stretching) sunt foarte recomandate.Uitați de abdomene și de exercițiile de fortifiere musculară, în cazul cărora trebuie folosite greutăți.

De asemenea, nu uitați să anunțați antrenorul cu privire la condiția dumneavoastră la fiecare început de curs!

 

Trebuie să rețineți următoarele:trebuie să luați decizia de a face sau de a nu face exerciții fizice doar după ce ați obținut un aviz medical calificat în această privință.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Bicicletă de Apartament VA 530
1,499.90 RON*
4.40 / 5 115 Păreri
    ÎNCEPUTUL PAGINII