LA CE SERVESC EXERCIȚIILE DE ÎNTINDEREÇ?

Aceasta este o dezbatere eternă între sportivi:se vorbește des despre exercițiile de întindere.Sunt acestea eficiente?Trebuie să efectuăm exerciții de întindere?Domyos vă oferă clarificări pe această temă.

 

Trebuie să efectuăm exerciții de întindere?

De ceva timp, auzim des spunându-se că exercițiile de întindere ar afecta performanța sportivă.Pe de o parte, îi regăsim pe cei care pledează pentru exercițiile de întindere și care susțin că, în timpul încălzirii, acestea ar reduce durerile musculare și riscul producerii de leziuni, conferind o mai mare flexibilitate mușchilor.Pe cealaltă parte, îi întâlnim pe cei care nu sunt de acord cu exercițiile de întindere, care susțin că prin întindere este redusă puterea mușchilor și este favorizată apariția leziunilor (făcând ca musculatura să fie mult mai fragilă).

 

Un lucru este sigur: dezbaterea dă dreptate ambelor părți. De fapt, dacă întinderile fără încălzire prealabilă sunt executate greșit sau dacă mușchii sunt întinși în exces, este posibilă apariția durerii, sau chiar a leziunilor. În schimb, dacă întinderile sunt efectuate în condiții corecte, fără a « traumatiza » mușchii neîncălziți, atunci acestea sunt benefice. Prin reducerea rigidității mușchilor, anumite exerciții de stretching permit amplificarea mișcărilor și un progres mai ușor în activitatea sportivă.Corect realizate, acestea facilitează flexibilitatea mușchilor, îmbunătățesc postura și echilibrul, previn leziunile și ajută la un control corporal mai bun.

 

Exercițiile de întindere trebuie efectuate înainte sau după sport?

Și aici părerile diferă.Dacă anumiți specialiști pun la îndoială exercițiile de întindere în timpul încălzirii și susțin că acestea pot afecta performanța sportivului, acest aspect face referire îndeosebi la atleții care luptă pentru medalii. Așadar, nu este corect să condamnăm exercițiile de întindere efectuate înainte de o ședință de sport, în cazul celor care se antrenează ocazional.

 

Totuși, când efectuați exerciții de întindere înaintea unei sesiuni sportive, încălziți-vă mai întâi corpul, pentru a-l pregăti pentru efort. Mușchii trebuie întinși după ce au fost încălziți, adică după ce temperatura lor a crescut, pentru a deveni mai flexibili.Vă recomandăm, așadar, exercițiile de întindere numite « activo-dinamice », care pregătesc mușchii, tendoanele și articulațiile pentru efort și care ajută îndeosebi la menținerea « vârfului de forță » în timpul antrenamentului.Prin « activo-dinamic » înțelegem o contracție izometrică (statică), cu durata de câteva secunde, urmată de o fază « dinamică » (de exemplu, ridicarea genunchiului, odată cu întinderea cvadricepșilor sau a coapselor).

 

După o sesiune de antrenament, se recomandă efectuarea exercițiilor de întindere, pentru relaxarea mușchilor care au fost solicitați.De fapt, întinderile denumite « pasive », efectuate după efort, oferă o adevărată relaxare musculară.Acestea relaxează și permit o recuperare mai bună.

 

De reținut:este important să nu întindeți niciodată mușchiul până când simțiți durere și, desigur, să adaptați exercițiile de întindere la activitatea sportivă pe care o practicați.

 

Cum trebuie efectuate exercițiile de întindere?

Oricare ar fi sesiunea de stretching (înainte sau după efort), rețineți recomandările antrenorului nostru sportiv, Sylvian Baert.

 

  • Sesiunea dumneavoastră de exerciții de întindere trebuie să dureze aproximativ 10 minute, exercițiile fiind repetate de 2 ori pe fiecare grupă musculară.

  • Creșteți progresiv amplitudinea fiecărei întinderi, fără a forța.

  • Întinderea este efectuată doar în timpul etapei de expirație.

  • Executați mișcările în liniște, de preferat fără să vorbiți și cât mai lent posibil.

  • Dacă vă întindeți pe sol pentru a efectua exerciții de întindere, închideți ochii.Astfel, este favorizată relaxarea musculară, senzația și adaptarea (dacă sunteți relaxat, exercițiile de întindere sunt mai eficiente).

  • Nu efectuați exerciții de întindere în poziția de echilibru sau de dezechilibru, cum observăm adesea:de exemplu, atunci când sunteți în picioare, întindeți mușchii coapsei sprijinindu-vă; astfel, veți evita să vă dezechilibrați și să contractați mușchiul, în loc să-l întindeți.

  • La finalul fiecărei sesiuni de exerciții de întindere, faceți o pauză de 10 secunde, pentru a vă relaxa membrele.

  • După ce corpul a fost încălzit și mușchii au fost întinși, faceți sărituri pe loc.

    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    Vote
    ÎNCEPUTUL PAGINII