REÎNCEPEŢI SĂ FACEŢI SPORT: SFATURILE ANTRENORULUI

Rezoluţiile de sfârşit de vacanţă?Reluarea activităţilor sportive fără a ezita! Pentru a relua activitatea sportivă definitiv, urmaţi sfaturile antrenorului nostru.

 

1) Definirea propriului obiectiv

Înainte de a vă propune să reîncepeţi să faceţi sport după o pauză lungă, este esenţial să vă fixaţi un obiectiv sportiv. De ce voi începe o activitate sportivă: vreau să pierd în greutate? Să îmi definesc silueta? Să îmi tonific corpul? Să cresc masa musculară? Astfel, veţi putea să vă definiţi programul propriu de antrenament în ritmul dumneavoastră.

 

2) Anturajul potrivit

Pentru a vă ajuta să stabiliţi un plan de antrenament adaptat obiectivului dumneavoastră, nimic nu se compară cu sfaturile unui antrenor sportiv. În cel mai bun caz, faceţi un bilanţ al condiţiei dumneavoastră fizice. Câteva şedinţe de coaching personalizat vor fi ideale pentru a pune baza antrenamentului dumneavoastră. Susţinerea antrenorilor este preţioasă: plină de încredere, veţi lucra cu un scop precis, bine definit...

 

3) Pregătirea

Înaintea unei şedinţe de sport, alegeţi o ţinută confortabilă. Nu trebuie să mizaţi doar pe stil; alegeţi echipamentul de fitness în care vă simţiţi în largul dumneavoastră pentru a face mişcare. Încălziţi-vă sistematic: 10 minute de mers pe bandă sau de exerciţii la aparatul de vâslit vă permit să vă pregătiţi tot corpul pentru antrenament. Încălziţi-vă şi articulaţiile înainte de a începe antrenamentul.

 

4) Variaţi plăcerile

Luarea unor hotărâri ferme odată cu reînceperea activităţii este un lucru bun. Dar păstrarea ritmului e cu totul altceva. Pentru a se evita un abandon prea rapid, trebuie să variaţi antrenamentele. Nu vă mulţumiţi să urmaţi un singur curs; riscaţi să vă plictisiţi şi, prin urmare, să vă lăsaţi bătută. Cereţi planul complet al antrenamentelor propuse de clubul dumneavoastră de fitness sau apelaţi la un antrenor sportiv pentru a alege activitatea care corespunde cel mai bine profilului dumneavoastră.

 

5) Găsirea ritmului potrivit

În ce ritm trebuie să mă antrenez pentru a obţine rezultate bune? Răspunsul este unul singur: dacă vreau să-mi ating propriul obiectiv sportiv, trebuie să mă antrenez cel puţin de 2 ori pe săptămână, de 3 ori în cazul ideal, în jur de o oră. Dacă credeţi că nu aveţi timp pentru a merge la o sală de sport, antrenaţi-vă singură acasă: accesaţi rubrica Domyos Coach pe site-ul domyos.com pentru a descoperi cursuri live de fitness şi programe adaptate de antrenament.

 

6) Rămâneţi cu picioarele pe pământ

Ţineţi cont de faptul că nu putem spera să obţinem rezultate imediat. Daţi dovadă de răbdare şi nu ridicaţi ştacheta prea sus; stabiliţi-vă obiectivele în funcţie de condiţia fizică. Nu treceţi peste unele etape şi efectuaţi lucrurile în ordine. De exemplu: obiectivul meu este să slăbesc 10 kg, aşadar îmi propun să slăbesc 2 kg în prima lună şi nu mai mult. Nu vă puneţi sănătatea în pericol, reluaţi antrenamentele progresiv. Stabiliţi-vă un program de reluare progresivă a activităţii, în care să includeţi timpi de recuperare, fără să vă grăbiţi. Nu uitaţi să dormiţi suficient deoarece aceasta vă ajută să fiţi în formă maximă!

 

7) Obiceiurile bune

Nu uitaţi să vă hidrataţi pe tot parcursul antrenamentului, este important! O hidratare bună furnizează nutrienţii necesari bunei funcţionări a muşchilor şi contribuie la procesul de recuperare. Înainte de toate, păstraţi-vă concentrarea şi organizaţi-vă antrenamentul în funcţie de propriile capacităţi fizice şi nu de cele ale vecinului dumneavoastră. La sfârşitul antrenamentului, nu uitaţi de faza de recuperare: respiraţi profund şi uşor, mergeţi câteva minute şi terminaţi antrenamentul cu câteva exerciţii de stretching.

 

8) Păstraţi-vă motivaţia

Dacă decidem să reîncepem o activitate fizică, este întotdeauna mai motivant să lucrăm în doi sau cu prietenii, în familie. Practicând sportul în grup, ne încurajăm reciproc şi profităm în acelaşi timp de şedinţele de antrenament ca de nişte adevărate întâlniri. Devine mai uşor să vă concentraţi pentru a relua activitatea sportivă şi a uita astfel de efort. Ideal este să lucraţi în doi, cu o persoană a cărei condiţie fizică este asemănătoare cu a dumneavoastră.

 

9) Mâncaţi inteligent

Este binesă reluaţi sportul, dar cu condiţia de a vă schimba stilul de viaţă, inclusiv alimentaţia! Pentru a mânca echilibrat, trebuie urmate câteva reguli:

  • Nu săriţi peste nicio masă, mâncaţi dimineaţa, la prânz şi seara.
  • Gustarea: serviţi un compot, un fruct sau un baton de cereale.
  • Farfuria 100% echilibrată: o treime amidon (paste, orez), o treime proteine (peşte, ouă, carne), o treime legume.
  • Frustrare zero: o mică abatere ocazională de la plan nu face rău, echilibrul se realizează în timp… (aşadar, gurmanzii pot consuma câte un cub de ciocolată, dar în mod rezonabil).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
ÎNCEPUTUL PAGINII