Practicarea sportului pentru a pierde în greutate

A pierde în greutate este mai ușor de spus decât de făcut! Ce tip de sport ar trebui să alegem? În ce mod, cu ce frecvență, pentru cât timp? Întrebările formulate sunt numeroase și îi sperie pe mulți. Iată sfaturile noastre pentru a slăbi prin sport.

 

A pierde în greutate, o chestiune de echilibru

Se spune adesea că pentru a slăbi este necesară practicarea unei activități fizice regulate. Totuși, chiar dacă sportul este indispensabil pentru a slăbi, acesta nu este suficient pentru a elimina rapid kilogramele în plus. Sportul nu trebuie asociat unui regim, ci unui echilibru alimentar, pentru a fi cu adevărat eficient. În aceeași manieră, acest echilibru nu este suficient în sine pentru a slăbi; el trebuie asociat cu practicarea unui sport.

 

Dacă intenționați să pierdeți câteva kilograme, va trebui să vă modificați stilul de alimentație, diminuând aportul caloric și crescând consumul de energie. Totul este o problemă de echilibru. Nu este vorba de a se priva, ci de a varia alimentația și de a o modera, pentru a menține un stil de viață sănătos. Gata cu băuturile carbogazoase, bomboanele și alte dulciuri; alegeți mai degrabă fructele, legumele, produsele lactate... Sportul trebuie văzut ca o completare a acestei schimbări a obiceiurilor alimentare.

 

Asociați sportul cu pierderea în greutate

Este necesar de știut în primul rând că a pierde câteva kilograme nu este același lucru cu a slăbi. De fapt, slăbitul poate însemna definirea, tonifierea siluetei, nu neapărat scăderea numărului de kilograme pe cântar. Activitățile cardio (alergare, ciclism, înot...) determină un consum energetic ridicat și contribuie la topirea grăsimii, în timp ce antrenamentul muscular (body training) ajută la creșterea masei musculare, care este mai grea decât grăsimea!

 

Oricum ar fi, puteți de asemenea slăbi crescând masa musculară, deoarece, cu cât masa musculară va fi mai mare, cu atât metabolismul nostru de bază este mai ridicat și cu atât consumăm mai multă energie și, implicit, calorii. Pe scurt, o musculatură bine definită permite consumul mai multor calorii!

 

Din punct de vedere energetic, o oră de alergare, de mers cu bicicleta sau de înot permite un consum de 400-600 calorii, dar un kilogram de grăsime corporală corespunde unui număr de 8000 calorii! Știind că un kilometru de mers pe jos ajută la pierderea a aproximativ 65 calorii, este necesară parcurgerea a 4,6 km pe zi pentru a pierde un kilogram pe lună... De asemenea, alergarea cu 8 km/h permite arderea a aproximativ 80 calorii pe km, deci este necesar să alergați în acest mod timp de 12,5 ore pentru a pierde un kilogram! Prin urmare, motivarea și practica regulată sunt necesare pentru a slăbi…

 

Dacă nu ați mai practicat o activitate fizică de mult timp, reîncepeți sportul într-un mod progresiv. Creșteți puțin câte puțin timpul de practicare și intensitatea, fără a exagera. Alegeți ca reper ritmul de anduranță, situat la aproximativ 60-75% din maximul frecvenței cardiace. În cazul în care excesul de greutate este considerabil, evitați să practicați un sport care necesită purtarea propriei greutăți; optați pentru ciclism, înot sau aparatul de vâslit.

 

Sporturile care trebuie practicate pentru a slăbi

Pentru a slăbi, trebuie să alegeți o activitate care arde calorii, dar care contribuie și la scăderea masei de grăsime. În acest sens, unele sporturi sunt mai eficiente decât altele. Astfel, sporturile care implică un antrenament cardio sunt excelente. Acestea pot fi asociate cu exerciții de fortifiere a mușchilor, pentru a vă tonifia corpul.

 

Cele 7 sporturi care permit arderea celor mai multe calorii sunt:

  • coarda de sărit: 725 kcal/h, de practicat 10-15 minute, de 4 ori pe săptămână

  • alergarea: de la 500 la 1000 kcal/h, 45 minute, de 2 ori pe săptămână

  • aparatul de vâslit: 625 kcal/h, 50 minute, de 2 ori pe săptămână

  • mersul pe bicicletă: 600 kcal/h, 90 minute, de 2 ori pe săptămână sau câte 20 minute pe zi

  • aerobicul: 500 kcal/h, 45 minute, de 2 ori pe săptămână

  • aqua gym: 400 kcal/h, 45 minute, de 2 ori pe săptămână

  • mersul pe jos: 300 kcal/h, 20 minute pe zi.

 

Dintre toate aceste sporturi, primul loc îi revine alergării. Ideal este să alergați pe nemâncate, pentru a permite organismului să consume direct din stratul de grăsime. Această practică este, de asemenea, motivantă deoarece ne impune să slăbim pentru a face progrese. Pentru a alerga mai bine, trebuie să fim ușori și, implicit, să pierdem kilograme!

 

 

În cele din urmă, dacă în timpul fazei de scădere în greutate vă pierdeți motivarea, gândiți-vă la efectele benefice pe care le are sportul asupra organismului și a sănătății dumneavoastră, pe lângă slăbitul în sine!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
EPUIZAT ÎN CURÂND
Bandă de Alergare TC3
de la
1,699.00 RON1,617.90 RON*
3 Păreri
    MULTISPORTURI
    conseils-multisports-astuce-quel-sport-pratiquer-pendant-un-regime

    Ar trebui oare să fac sport atunci când ţin o dietă? Ce program sportiv ar trebui să urmez? Un lucru e sigur, ambele activităţi sunt strâns legate şi indispensabile pentru a pierde în greutate.

    ÎNCEPUTUL PAGINII