ÎN CE MOMENT AL ZILEI ESTE INDICAT SA FACETI SPORT?

(8)

Nu este foarte uşor să găsiţi MOMENTUL ideal pentru a face sport. De altfel, cei mai mulţi nici nu-şi permit luxul de a alege acest moment; ei fac sport mai degrabă în funcţie de disponibilitate, sportul constituind următoarea prioritate după familie, serviciu şi timpul de odihnă. Totuşi, nu toate momentele sunt favorabile pentru a face sport; aşadar, trebuie să cunoaşteţi câteva secrete înainte de a începe antrenamentul..

 

Mai întâi trebui să ştiţi că organismul nostru urmează zilnic ciclurile pe care i le impunem, în funcţie de stilul nostru de viaţă. Antrenamentul sportiv trebuie să fie adaptat acestor cicluri zilnice pe care este important să le respectaţi. Trebuie să vă stabiliţi activitatea sportivă în funcţie de bioritm pentru a nu bulversa prea mult organismul; acest lucru duce şi la obţinerea performanţelor optime în timpul efortului.

 

Aţi înţeles aşadar că momentul cel mai potrivit pentru a face sport depinde de fiecare dintre noi, deoarece avem cu toţii bioritmuri diferite. Este inutil să credeţi că există un moment anume în care corpul nostru este mai capabil să efectueze activităţi fizice. Totuşi, în funcţie de obiectivele pe care le aveţi, există câteva sfaturi de urmat pentru a optimiza antrenamentul sportiv. Părerile sunt foarte diferite în acest sens; iată de ce am enumerat mai jos cele mai relevante puncte de vedere.

 

Câteva sfaturi demne de urmat

În funcţie de motivaţia dumneavoastră, cele mai bune momente pentru a face sport pot fi uşor diferite. Înainte de orice, trebuie să ştiţi că temperatura corpului variază în funcţie de orele zilei. Corpul atinge temperatura cea mai scăzută între orele unu şi trei, înainte de trezirea de dimineaţă, temperatura cea mai înaltă fiind atinsă la sfârşitul după-amiezii, în jur de ora 17. Este un fapt dovedit: cu cât temperatura corpului este mai ridicată, cu atât performanţele fizice sunt mai bune. Putem considera astfel că momentul cel mai adecvat pentru a face sport este finalul după-amiezii.

 

Totuşi, dacă obiectivul dumneavoastră este acela de a pierde în greutate, este recomandat să faceţi sport dimineaţa, pe nemâncate, după ce aţi băut apă. Astfel veţi reuşi să ardeţi grăsimile încă de la începutul antrenamentului. În aceste condiţii, este bine să nu depăşiţi 30-45 de minute de efort.

 

Există de asemenea momente ale zilei în care nu se recomandă să faceţi sport. De exemplu, trebuie să evitaţi antrenamentul dacă nu aţi mâncat de câteva ore. În acest caz, veţi putea consuma glucide înainte de efort. În plus, trebuie să evitaţi activitatea fizică în timpul digestiei, deoarece aceasta mobilizează multă energie. Digestia completă durează totuşi cincisprezece ore; nu trebuie să aşteptaţi atât de mult; aşadar, vă recomandăm să faceţi o pauză de două sau trei ore între mese şi antrenament.

 

Dacă aveţi probleme cu somnul, este recomandat să nu faceţi efort intens după ora 19, deoarece aţi putea inversa curba de temperatură a corpului.

 

Încercaţi să vă cunoaşteţi bine corpul

Bineînţeles, este recomandat să ţineţi cont de aceste sfaturi; totuşi, pentru a stabili momentul cel mai favorabil pentru a face sport este necesar să vă adaptaţi la propriul bioritm, mai presus de orice alt sfat. Pentru a şti care este momentul în care organismul este cel mai în formă pentru sport, efectuaţi mai multe experimente pentru a găsi ritmul care vi se potriveşte cel mai bine.

 

Esenţialul este, desigur, să faceţi sport în mod regulat pentru a vă simţi bine din punct de vedere fizic şi mental!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
MULTISPORTURI

Aveți câteva kilograme în plus și doriți să scăpați de ele? În acest caz, este ideal să asociați o dietă echilibrată cu practicarea regulată a unui sport. Iată recomandările noastre!

ÎNCEPUTUL PAGINII