DEZVOLTAREA MUSCULATURII, UN SPORT COMPLEMENTAR

(1)

Unul din avantajele dezvoltării musculaturii este că acest sport poate fi practicat în completarea multor altor sporturi. Aceasta este de fapt o disciplină care se împleteşte uşor cu multe alte domenii, permiţând astfel ameliorarea performanţelor individuale în sportul care vă interesează cu precădere. Ne referim în special la sporturile de contact şi de anduranţă care se asociază bine cu dezvoltarea musculaturii. Aceasta din urmă reprezintă un avantaj deloc neglijabil şi asigură o completare foarte utilă.

 

Dezvoltarea musculaturii şi sporturile de contact

Mult timp, am trăit cu convingerea că dezvoltarea musculaturii şi sporturile de contact erau incompatibile. Unii şi-au imaginat că antrenamentul cu greutăţi conducea la pierderea vitezei şi a flexibilităţii, calităţi indispensabile sporturilor de contact. Totuşi, mulţi sportivi constată astăzi că practicarea unui antrenament muscular le îmbunătăţeşte forţa şi conduce la fortifierea muşchilor, calităţi utile antrenamentului lor respectiv.

 

Asocierea antrenamentului muscular şi a sporturilor de contact permite aşadar:

  • un câştig în putere (forţă şi viteză)
  • asigurarea unei mai bune stabilităţi, indispensabile acestui tip de sport
  • prevenirea leziunilor, întărind muşchii şi articulaţiile
  • relaxarea muşchilor în timpul perioadelor de repaus
  • creşterea masei musculare a cărui aspect estetic nu este deloc neglijabil…

 

Dacă doriţi să practicaţi în tandem un sport de contact şi să vă dezvoltaţi musculatura, nu pierdeţi din vedere obiectivele, adică de a face ca dezvoltarea musculaturii să fie compatibilă cu ameliorarea calităţilor sportive şi, în acelaşi timp, de a păstra un contact permanent cu sportul de predilecţie. Puteţi alterna antrenamentul de forţă şi de putere şi practica, în mod regulat, sesiuni de training care vă vor antrena anduranţa (de exemplu, începând şedinţa de antrenament cu o alergare de aproximativ zece minute).

Nu vă antrenaţi cu greutăţi prea mari şi variaţi mereu programul de antrenament. În acest fel, efectuând 2-3 antrenamente pe săptămână, eliminaţi astfel saturaţia fizică şi psihică şi vă dezvoltaţi diferite aptitudini, diversificându-vă astfel antrenamentul.

 

Dezvoltarea musculaturii şi sporturile de anduranţă

Dezvoltarea musculaturii este de asemenea un foarte bun aliat pentru practicanţii sporturilor de anduranţă. Ea le oferă acestora un plus de forţă şi de consistenţă cu condiţia ca aceştia să atingă un echilibru corect între cele două discipline. De fapt, sfatul nostru este să evitaţi să le amestecaţi şi mai degrabă să le practicaţi separat. În plus, sportivii care doresc să-şi dezvolte musculatura au interesul de a efectua regulat şi şedinţe de cardio, deoarece dezvoltarea musculaturii dăunează anduranţei dacă este practicată ca sport unic. Contrar recomandărilor primite, antrenamentul cardio nu este nefast pentru dezvoltarea masei musculare.

 

 

 

În mod general, dezvoltarea musculaturii conduce la îmbunătăţirea performanţelor sportivilor de anduranţă, chiar dacă este vorba despre ciclişti sau alergători. Ea nu conduce la creşterea în masă musculară în timpul şedinţelor de alergare, ci ameliorează aptitudinile anaerobice, eficienţa de a păşi şi performanţa. În ciclism, dezvoltarea musculaturii oferă un plus de fermitate picioarelor, un plus de performanţă în sprint şi creşte timpul maxim de efort. De asemenea, dezvoltarea musculaturii reprezintă o excelentă metodă de a lupta împotriva oboselii nervoase.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
ÎNCEPUTUL PAGINII