DEZVOLTAREA MUSCULATURII, UN SPORT ADAPTAT SENIORILOR

În vremea în care tendinţa este de a rămâne tânăr cât mai mult timp posibil, cei mai în vârstă pun totul în joc pentru a încetini efectele timpului asupra corpului lor. Sportul, şi în special dezvoltarea musculaturii, reprezintă o bună modalitate de a reuşi acest lucru.

 

Necesitatea de a întreţine un corp care îmbătrâneşte

Trebuie să ştiţi că de la vârsta de 50 de ani, masa musculară şi forţa scad cu 40%-50%. Cu cât timpul trece, cu atât acest fenomen se accelerează! Odată cu trecerea anilor, incapacitatea de a respira devine mai acută, se înregistrează o creştere în greutate şi echilibrul se reduce treptat. Toate acestea influenţează vădit mobilitatea, capacitatea seniorilor de a avea o viaţă autonomă şi creşterea numărului de căzături. A fi inactiv reprezintă aşadar un pericol de la o anumită vârstă. Pentru a remedia toate acestea, sportul, practicat cu calm, reprezintă soluţia optimă.

 

Astfel, activitatea sportivă permite:

  • reducerea riscurilor de obezitate
  • diminuarea tensiunilor
  • reducerea riscului de formare a cheagurilor de sânge în artere
  • diminuarea colesterolului
  • creşterea masei osoase
  • dezvoltarea sistemului imunitar
  • întreţinerea muşchilor

 

Dezvoltarea musculaturii şi avantajele sale

Dezvoltarea musculaturii este un sport adaptat necesităţilor seniorilor, adică ajută la păstrarea forţei lor, a masei musculare şi a echilibrului. Contrar tuturor prejudecăţilor, vârsta nu limitează capacitatea oamenilor de a deveni mai puternici prin acest sport. Acesta poate fi practicat la orice vârstă deoarece numeroşi muşchi sunt solicitaţi fără a crea un stres cardiovascular. Practicat în mod progresiv şi cu calm, el este benefic pentru corp, dar şi pentru moralul seniorilor.

 

În plus, în dezvoltarea musculaturii, ritmul este personalizat, mişcările sunt adaptate şi poziţiile stabile. Este necesar să se urmeze recomandările unui antrenor pentru realizarea corectă a mişcărilor şi pentru evitarea leziunilor. Acest sport permite aşadar:

  • o diminuare a riscului de căderi cauzate de vârstă
  • o creştere a masei musculare
  • lupta împotriva osteoporozei, întărind oasele şi articulaţiile
  • o creştere în rapiditatea de deplasare
  • o ameliorare a coordonării, a echilibrului şi a calităţii de viaţă
  • o conturare pozitivă a imaginii de sine
  • o menţinere a forţei fizice şi o anumită mobilitate

 

În cele din urmă, s-a demonstrat că efectuarea exerciţiilor cu greutăţi şi cu halterele ajută la minimalizarea regresului intelectual. Practicarea regulată a exerciţiilor pentru musculatură, asociată cu o alimentaţie echilibrată, ameliorează funcţiile cognitive care permit elaborarea unui itinerariu, reamintirea unui număr de telefon, recunoaşterea unei fizionomii, calcularea mentală a unor operaţii matematice, posibilitatea de a conduce şi chiar de a citi! Pe scurt, această practică sportivă oferă seniorilor posibilitatea de a rămâne independenţi pe o perioadă mai îndelungată, de a se simţi mai tineri în corpul şi mintea lor.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Set Haltere Musculatură 30 Kg
299.90 RON*
2.80 / 5 5 Păreri
    Bancă Musculatură 100
    399.90 RON*
    5.00 / 5 1 Părere
      ÎNCEPUTUL PAGINII