CUM SĂ VĂ ÎMBUNĂTĂŢIŢI ECHILIBRUL

(3)

Picioarele vi se clatină fără încetare? Sunteţi incapabil să staţi pe un singur picior fără să cădeţi? Există o singură soluţie: trebuie să vă îmbunătăţiţi simţul echilibrului!

 

Îmbunătăţiţi-vă simţul echilibrului pentru a vă ameliora tonusul

Picioarele vi se clatină fără încetare? Vă pierdeţi des echilibrul? Sunteţi incapabil să staţi pe un singur picior fără să cădeţi? Există o singură soluţie: trebuie să vă îmbunătăţiţi simţul echilibrului!

 

Un echilibru bun este neapărat necesar dacă doriţi să practicaţi anumite sporturi (tenis, schi, dans sau chiar gimnastică). Echilibrul vă permite îndeosebi să vă îmbunătăţiţi performanţele.

 

De ce este important să vă dezvoltaţi simţul echilibrului?

Poate nu vă daţi seama, dar simţul echilibrului şi agilitatea sunt la fel de importante precum un corp bine modelat. Simţul echilibrului este esenţial în practicarea unei activităţi fizice intense, cum ar fi schiatul. În general, simţul echilibrului îi permite unui sportiv să lucreze mai eficient, diminuând riscurile de rănire şi optimizând exerciţiile efectuate.

 

În viaţa de zi cu zi, un bun echilibru poate preveni căderile şi entorsele şi vă poate ajuta să fiţi mai stabil. Efectuarea unor exerciţii de ameliorare a echilibrului vă permite, printre altele, să vă fortifiaţi muşchii, să vă tonifiaţi şi să vă îmbunătăţiţi viteza de reacţie. De asemenea, acest lucru vă provoacă o stare pozitivă, datorită sentimentului că deţineţi situaţia sub control.

 

Câteva exerciţii pentru a vă regăsi echilibrul

Dacă doriţi să vă amelioraţi stabilitatea, mobilitatea şi echilibrul, nu există nimic mai bun decât practicarea unui sport cu regularitate. Alergatul este perfect în acest sens, însă trebuie să fiţi atent să nu vă uitaţi în jos în timp ce alergaţi, ci drept înainte.

 

Dacă nu preferaţi alergarea , puteţi opta pentru un aparat specializat care vă va ajuta să vă regăsiţi echilibrul. Multe magazine de produse sport comercializează planuri instabile sub formă de semi-sferă, numite în limbaj comun planuri pentru echilibru. Partea rotunjită a aparatului va fi aşezată pe sol; trebuie să urcaţi pe plan pentru a vă ameliora simţul echilibrului. Aparate de acest fel sunt disponibile şi în anumite săli de sport.

 

În cele din urmă, pentru a vă îmbunătăţi echilibrul într-un mod simplu şi eficient, vă propunem câteva exerciţii rapide şi uşor de efectuat:

 

  • Flamingo roz: în picioare, drepţi, uitaţi-vă în zare. Ridicaţi un picior în faţă, la orizontală dacă este posibil. Menţineţi-vă în această poziţie cel puţin 10 secunde, apoi închideţi ochii timp de cel puţin 5 secunde. Efectuaţi acelaşi exerciţiu şi cu celălalt picior.

 

  • Lovitura de picior în gol : bine fixat pe piciorul stâng, loviţi în faţă cu celălalt picior, în gol, apoi în spate, fără a aşeza piciorul pe pământ între cele două lovituri. Efectuaţi acest exerciţiu de 4-5 ori, înainte şi înapoi, după care schimbaţi piciorul.

 

  • Obstacolul: aşezaţi pe pământ o pernă mică sau o pernă lungă pentru a realiza un obstacol. Ridicaţi uşor un picior, apoi luaţi avânt pentru a trece peste acest obstacol improvizat. Ridicaţi din nou piciorul şi încercaţi să treceţi peste obstacol. Schimbaţi piciorul.

 

  • Sensul invers: în picioare, în poziţie de drepţi, ridicaţi simultan braţul stâng şi piciorul drept, care trebuie să fie bine întinse. Menţineţi-vă în această poziţie timp de 5 secunde, apoi inversaţi.

 

Echilibrul de zi cu zi

Zi după zi, puteţi face gesturi simple pentru a vă îmbunătăţi echilibrul:

  • puneţi-vă şosetele când sunteţi în picioare, menţinându-vă în echilibru pe un singur picior
  • urcaţi scările două câte două, fără a vă ţine de balustradă
  • spălaţi-vă pe dinţi în timp ce staţi într-un picior
  • deplasaţi-vă ţinând în mână un pahar plin cu apă, fără a-l vărsa
  • rămâneţi în picioare în metrou, fără a vă ţine de nimic
  • jucaţi şotron cu copiii dumneavoastră!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
YOGA
conseils-yoga-exercice-les-5-tibetains

Știți cum să începeți bine ziua și cum vă puteți face plinul de vitalitate?Secretul nostru:cele 5 exercițiile de yoga tibetan.Aceste exerciții de yoga reactivează toată energia corpului.

(1)
ÎNCEPUTUL PAGINII