CUM SĂ VĂ FORTIFIAŢI COMPLET MUSCULATURA SPATELUI?

Peretele dorsal reprezintă una din grupele musculare cele mai complexe de antrenat. În vederea dezvoltării unei musculaturi echilibrate, pentru a evita leziunile sau chiar pentru atenuarea durerilor de spate: cum ar trebui să vă antrenaţi din punct de vedere muscular?

 

Spatele, compus din muşchii mari şi mici

Spatele este atât de dificil de lucrat deoarece el regrupează mulţi muşchi, superficiali şi profunzi. Aceştia sunt împărţiţi în două categorii: muşchii mari, aşa cum este marele dorsal sau trapezii şi muşchii mici, precum marele rotund (veridic) şi micul rotund.

În general, dacă lucraţi suficient muşchii mari, muşchii mici vor profita de o dezvoltare similară.

 

Pentru a afişa un fizic armonios şi în special pentru sănătatea dumneavoastră, este esenţial să lucraţi toţi muşchii spatelui în ansamblu.

 

De ce ar trebui să lucraţi spatele în ansamblu?

Atunci când lucraţi tot spatele, vorbim despre un antrenament complet.

 

De ce este esenţial să procedaţi astfel?

Dacă nu lucraţi decât câţiva muşchi specifici, unii vor rămâne subdezvoltaţi şi vor deveni muşchii « slabi » . Şi, un muşchi mai slab decât altul suportă eforturile şi greutăţile mult mai greu. Acest dezechilibru va conduce la leziuni.

Acesta este motivul pentru care trebuie să lucraţi spatele în ansamblu.

 

Cum vă lucraţi spatele?

Pentru a vă lucra spatele, vă recomandăm să efectuaţi trei mişcări inconturnabile din poziţia ridicat:

  • tracţiuni orizontale: aduceţi coatele din faţă în spate în timp ce susţineţi o bară

  • tracţiuni verticale : duceţi braţele de jos în sus până deasupra capului, în timp ce susţineţi o bară

  • ridicări de la nivelul umerilor, pentru a lucra muşchii trapezi, ridicând umerii şi lucrând, de exemplu, la o bancă de forţă.

 

Aceste trei mişcări acţionează asupra muşchilor trapezi şi a marelui dorsal, şi indirect, asupra muşchilor mici ai spatelui

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
ÎNCEPUTUL PAGINII