Cum să nu uitaţi să combateţi stresul

(1)

Nu ar trebui oare să învăţăm în fiecare zi cum să scăpăm de stres? Atunci când stresul ne invadează viaţa şi devine un coşmar, ceasul nostru biologic este perturbat... Oboseală nervoasă, panică sau stare proastă, iată câteva efecte ale acestuia care ne fac viaţa un iad şi îi afectează şi pe cei din jur. De acum înainte, la muncă sau acasă, adoptaţi sloganul « acum vreau să fiu lăsată în pace » în mintea dumneavoastră atunci când simţiţi că moralul este la pământ şi sunteţi tensionată... Luaţi viaţa cu mai mult calm! Pentru a vă ajuta, vă dezvăluim 5 trucuri pentru a scăpa de stresul de zi cu zi: liniştea, aromaterapia, culorile, respiraţia, gusturile...

 

Vă simţiţi stresată şi aveţi chef de o pauză de relaxare? Cum puteţi scăpa de stres şi atenua tensiunile? Iată câteva sfaturi care pot fi aplicate fără moderaţie pentru a avea o stare pozitivă şi a fi zen în fiecare zi!

 

Lăsaţi-vă purtată de ritmul muzicii

Aţi încercat până acum să profitaţi de linişte şi de calmul ambiant? Este adevărat că uneori este dificil să regăsiţi acest calm acasă, dacă nu sunteţi singură... Pentru a face acest lucru, iată un sfat: alegeţi o melodie care vă face să visaţi, o muzică de relaxare, un ritm special... Dacă nu puteţi să o ascultaţi în linişte deplină, puneţi-vă căştile... în câteva minute, iată că sunteţi deja purtată de ritmul melodiei... ceea ce reprezintă un moment pur de evadare pentru trup şi suflet. Auzul poate participa la relaxare, aşadar acordaţi-vă timp pentru a avea parte de asemenea momente preţioase.

 

Bucuraţi-vă de aromele naturii

Încercaţi să fiţi cât mai aproape de natură şi de minunile ei: parfumul florilor, mirosul de la malul mării, aromele unei nopţi de vară... tot ceea ce ne aduce în minte cele mai frumoase momente trăite sau ne aminteşte de un cadru unic... Descoperiţi avantajele aromaterapiei! Este un tratament blând, pe bază de uleiuri esenţiale, folosit pentru a atenua durerile, a calma, a cicatriza. Pentru o relaxare naturală, încercaţi uleiul esenţial de floare de portocal sau esenţa de Neroli. Parfumul dulce şi plăcut al acestui ulei este special conceput pentru stările de anxietate. Pe lângă efectele antirid, anti-oboseală, anti-depresive, proprietăţile sale calmante sunt de asemenea foarte eficiente în cazul insomniei. Dacă sunteţi tensionată, nu ezitaţi să vă masaţi sau să mergeţi la un masaj pe bază de câteva picături din acest ulei!

 

Regăsiţi liniştea cu ajutorul jocului de culori

Ştiaţi că primul lucru pe care îl reţinem este culoarea? Şi că există culori stresante, precum culorile calde sau roşul, în timp ce alte culori calmează, spre exemplu verdele. Este bine ştiut faptul că o plimbare în natură conferă o stare de bine de necontestat. Profitaţi aşadar pentru a petrece timp cu dumneavoastră înşivă şi a scăpa de culorile închise care generează stresul. Nu există nimic mai bun decât o oază de linişte pentru a vă recăpăta energia. Pentru a menţine şi mai mult starea de bine, lăsaţi lumina să pătrundă în casă. Se ştie că umbra favorizează stările depresive. Iată că sunteţi pregătită să vă reamenajaţi cuibuşorul: acesta va fi mai însorit, în culori calme şi zen... un loc unde să vă puteţi relaxa în voie!

 

Respiraţia abdominală

Uităm adesea că procesul de respiraţie implică numeroşi muşchi, printre care şi diafragma, care poate fi solicitată de abdomen. Astfel vom înţelege mai bine de ce este important şi mai ales benefic să învăţăm tehnica respiraţiei abdominale. În starea de relaxare, abdomenul se umflă pe parcursul inspiraţiei, deoarece plămânii cresc în volum, ocupând mai mult spaţiu în partea inferioară. În schimb, atunci când sunteţi stresată, diafragma devine rigidă, împiedicând plămânii să se extindă în jos. Rezultatul: în acest caz, respiraţia este toracică şi incompletă. Vă recomandăm aşadar să învăţaţi tehnica respiraţiei abdominale pentru a înlesni procesul de respiraţie. Veţi reuşi astfel să realizaţi o respiraţie lentă şi profundă, ideală pentru relaxare, dar şi pentru digestie (ceea ce ajută, desigur, şi la fortifierea muşchilor abdominali). Iată un exerciţiu simplu:

 

Aşezată pe sol lângă un perete sau întinsă pe spate, efectuaţi acest exerciţiu (respiraţia abdominală):

 

  • Inspiraţi încet şi profund pe nas.
  • Aşezaţi o mână pe abdomen şi expiraţi pe gură, retrăgând uşor abdomenul (puteţi apăsa cu mâna pentru a retrage abdomenul).
  • Apoi, inspiraţi pe nas, umflând doar abdomenul (acesta se umflă).
  • Expiraţi uşor pe gură (procesul de expiraţie este mai lent decât procesul de inspiraţie).
  • Repetaţi exerciţiul de 3 ori consecutiv.

 

Bucuraţi-vă de gusturi în deplină relaxare

Cu riscul de a ne repeta, trebuie să ştiţi: pentru a avea o sănătate de fier, trebuie să aveţi un regim echilibrat şi să mâncaţi sănătos! De azi înainte, limitaţi produsele dăunătoare: alcoolul, cafeaua, ţigările, băuturile carbogazoase, grăsimile saturate… Renunţaţi la aceste mici plăceri care vă împiedică să vă regăsiţi liniştea şi echilibrul interior... Începeţi o nouă zi cu un mic-dejun pe bază de fructe: de exemplu, mâncaţi la alegere 1 măr, 1 banană, 2 caise, 1 pară... sau un suc din fructe 100%, pentru a vă face plinul de vitamina C. Dacă vă este foame la ora 11, luaţi 5 alune în buzunar: acestea sunt bogate în magneziu (care combate stresul), în fosfor (care luptă împotriva oboselii intelectuale), dar şi în omega 9 (aliat în lupta împotriva colesterolului rău); în plus, aceste fructe uscate vă dau energie! Dacă nu vă plac alunele, alegeţi un iaurt natural: lactoferina este un veritabil component anxiolitic.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
ÎNCEPUTUL PAGINII