COPIII: PRIMELE LOR ACTIVITATI SPORTIVE

Vă întrebaţi ce sport este potrivit pentru copilul dumneavoastră? Oricare ar fi alegerea sa, fiecare activitate îl va învăţa să-şi gestioneze energia şi să dezvolte aptitudini: flexibilitatea, echilibrul, puterea de concentrare, capacitatea de coordonare. Domyos vă ajută să vă însoţiţi copilul atunci când începe pentru prima dată o activitate sportivă.

 

1- Insuflaţi-i dorinţa de a face sport

Plăcerea: aceasta îl va determina pe copilul dumneavoastră să practice o activitate sportivă! Pentru a-i insufla dorinţa de a face sport, cereţi-i părerea, ţineţi cont de gusturile sale, de aşteptările pe care le are şi de alegerile făcute de prietenii săi. Încurajaţi-l fără a forţa; în caz contrar, riscaţi să meargă la sport fără niciun chef. Sportul nu trebuie să devină o corvoadă pentru cei mici. Pe cât de entuziasmaţi pot fi aceştia de un anume sport, pe atât de dezinteresaţi pot deveni în cazul unor atitudini neadecvate din partea celor mari! Vă recomandăm aşadar să ţineţi cont de dorinţele copilului dumneavoastră, ajutându-l să facă orice activitate cu plăcere.

 

2- Stabiliţi tipul de sport potrivit pentru copilul dumneavoastră

Caracterul copilului dumneavoastră

Copilul dumneavoastră este un mic luptător, este foarte vorbăreţ sau este prea timid? Analizaţi modul în care îşi petrece timpul liber, ca şi jocurile şi pasiunile sale, pentru a stabili ce tipuri de sport i s-ar potrivi cel mai mult. Dacă este fascinat de lupte, încurajaţi-l să aleagă judo-ul sau alte tipuri de arte marţiale care îl vor învăţa să aprecieze diverse valori precum respectul, prietenia, curajul, politeţea şi autocontrolul. Copiii mai rezervaţi pot practica şi ei aceste sporturi pentru a-şi învinge timiditatea şi a elimina tensiunile. În cazul în care copilul dumneavoastră este foarte activ, propuneţi-i sporturi individuale şi colective precum gimnastica, înotul, tenisul, fotbalul, baschetul... Dacă latura artistică este cea care predomină, încurajaţi-vă copilul să aleagă dansul sau artele spectacolului. Dacă aveţi un copil hiperactiv puteţi să-l înscrieţi la cursuri de yoga pentru a-l linişti şi pentru a-l ajuta să-şi gestioneze emoţiile şi să-şi canalizeze energia în mod pozitiv.

 

Vârsta copilului dumneavoastră

Încurajaţi-vă copilul să aleagă sporturile care sunt adaptate vârstei sale.

 

Copii foarte mici (18 luni-4 ani)

De la vârsta de 18 luni, copiii pot face exerciţii la aparatul Baby Gym, perfect pentru dezvoltarea psihomotorie. În program: traseu de motricitate, dans, cântece... Atât părinţii cât şi copiii petrec împreună un moment de relaxare, de joacă şi amuzament pentru a descoperi plăcerile gimnasticii o activitate care ajută la dezvoltarea motricităţii, a echilibrului şi a capacităţii de coordonare a copiilor.

 

Copiii mici (5-8 ani)

Între 5 şi 8 ani, copilul are nevoie să-şi consume energia, fiind la vârsta la care se joacă foarte mult. Din moment ce schema corporală există deja, copilul poate alege sportul pe care îl preferă. Pentru acest interval de vârstă, se recomandă alegerea unei activităţi care să contribuie la dezvoltarea echilibrului, a capacităţii de coordonare şi a concentrării.

Gimnastica şi dansul sunt disciplinele ideale pentru dezvoltarea acestor facultăţi, cu atât mai mult cu cât ele participă la dezvoltarea creativităţii şi a flexibilităţii. Puteţi opta pentru judo, adevărată filosofie de viaţă, care contribuie la dezvoltarea autocontrolului şi îi învaţă pe copii să-şi respecte adversarul. Echitaţia este potrivită pentru copiii timizi, care capătă o mai bună încredere în forţele proprii învăţând să controleze şi să aibă grijă de un animal. Dacă vreţi să puneţi accentul pe îndemânarea copilului dumneavoastră, sfătuiţi-l să aleagă tenisul. Pentru dezvoltarea spiritului de echipă şi pentru deprinderea respectului faţă de celălalt şi a regulilor vieţii sociale, îndrumaţi-l către un sport colectiv. Copiii mai îndrăzneţi, în căutare de noi provocări, vor prefera căţăratul, practicând escalada. Încă de la vârste fragede, copiii ar trebui să participe la cursuri de înot, un exerciţiu ludic complet care pune în mişcare toţi muşchii corpului.

 

Copiii de vârstă medie (8-10 ani)

Începând cu vârsta de 8 ani, se trece de la iniţierea sportivă la perfecţionarea acesteia prin participarea la competiţii. Vă recomandăm sporturile de coordonare şi de opoziţie, individuale sau colective: fotbal, baschet, rugby sau handbal, arte marţiale, tenis.

 

Preadolescenţii (mai mari de 10 ani)

Este momentul în care copiii mai mari pot începe să practice un sport de anduranţă (ciclism, alergare). Cei care iubesc competiţia pot să practice atletismul sau tenisul pentru a-şi dezvolta voinţa şi puterea de concentrare.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
FITNESS
conseils-astuce-fitness-enfants

Activitatea sportivă este esenţială în cazul celor mici. Sportul îi ajută pe copii să-şi întărească muşchii, să socializeze, să înveţe lucruri noi şi să se distreze: beneficii deloc de neglijat.

ÎNCEPUTUL PAGINII