COARDA DE SĂRIT, CONSUMATOARE DE CALORII

(12)

Adesea neglijăm faptul că micile accesorii fitness ne pot ajuta să obţinem rezultate la fel de bune ca şi aparatele fitness care sunt în general costisitoare şi au dimensiuni mari. Este şi cazul corzii de sărit: vă puteţi achiziţiona una la un preţ care nu depăşeşte 10 €; ea este însă un accesoriu absolut necesar... Vă invităm să descoperiţi săritul la coardă!

 

Un accesoriu fitness eficient

Coarda de sărit este un accesoriu indispensabil. Este exerciţiul fitness perfect pentru a arde caloriile, a slăbi, a avea un abdomen plat şi a evita problemele de celulită.

  • 15 minute de sărit la coardă este echivalentul a 30 de minute de jogging.
  • 725 de calorii sunt arse cu fiecare oră de sărit la coardă.

 

Coarda de sărit constituie un exerciţiu simplu şi complet, care îmbunătăţeşte echilibrul şi vă ajută să aveţi o mai bună postură a corpului.

Săritul la coardă solicită muşchii din partea inferioară a corpului contribuind în acelaşi timp la tonifierea muşchilor braţelor, aumerilor, a muşchilor spatelui şi a muşchilor abdominali.

Atunci când săriturile sunt efectuate corect, acest exerciţiu este perfect pentru creşterea nivelului de anduranţă.

 

Ce tip de coardă de sărit trebuie să alegeţi?

Dacă sunteţi debutant, alegeţi mai degrabă o coardă de sărit din nylon uşor, mai ieftină şi mai puţin dură în cazul în care greşiţi vreo mişcare.

Dacă sunteţi avansaţi, alegeţi o coardă din piele.

De asemenea, este recomandat să aveţi încălţăminte de sport concepută astfel încât să amortizeze şocurile. Evitaţi să vă antrenaţi pe suprafeţe prea dure (beton, pardoseală...).

 

Este bine de ştiut: există şi corzi de sărit cu greutăţi detaşabile în mânere care asigură un antrenament muscular mai intens, vizând în special muşchii braţelor şi ai umerilor.

 

Cum se reglează coarda?

Pentru a efectua săriturile în mod corect, trebuie să reglaţi coarda în lungime.

Pentru a face acest lucru, puneţi un picior la mijlocul corzii şi trageţi de mânere în sus. În cazul în care sunteţi debutant, mânerele trebuie să ajungă sub nivelul umerilor; în cazul în care aveţi un nivel avansat, mânerele trebuie să ajungă la jumătatea trunchiului.

 

Ce poziţie trebuie să aveţi în timpul antrenamentului?

  • Corpul trebuie să stea drept, capul trebuie să fie pe aceeaşi linie cu gâtul şi cu coloana vertebrală
  • Muşchii abdominali trebuie să fie contractaţi
  • Genunchii sunt uşor îndoiţi, coatele sunt îndoite în unghi de 45°
  • Mâinile sunt poziţionate cu palmele în sus

 

Ajutaţi-vă de mânere şi nu de braţe pentru a împinge coarda.

 

 

 

Acest sport este accesibil tuturor, chiar şi persoanelor uşor supraponderale. Dacă aveţi probleme cu spatele, cu articulaţiile sau dacă aţi suferit intervenţii chirurgicale la picioare sau în cazul herniei de disc, vă recomandăm să evitaţi acest sport

În orice caz, nu ezitaţi să cereţi sfatul medicului înainte de a începe exerciţiile.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
FITNESS

Antrenament cardio, anduranţă, fortifiere musculară, extensie a picioarelor: coarda de sărit vă permite să efectuaţi un antrenament complet, fie că sunteţi debutant sau avansat!

(1)
ÎNCEPUTUL PAGINII