CINE ÎȘI DOREȘTE CELULITĂ?

(1)

Celulită, piele cu aspect de coajă de portocală, grăsime pe șolduri… Nu puține sunt femeile care ar dori să nu mai audă niciodată aceste cuvinte. Dintre toate metodele existente care vă ajută să scăpați de acumulările nedorite de grăsime, este necesar să găsiți metoda care pare cea mai adaptată propriului dumneavoastră tip de celulită. Vă invităm să descoperiți trucurile noastre cu ajutorul cărora puteți combate celulita.

 

Celulita, acest etern neajuns

Iată una dintre dorințele cele mai arzătoare ale femeilor pentru a se simți mai bine în propriul corp: aceea de a face să dispară nesuferita celulită care se încăpățânează să persiste sub piele. Dacă nu pare ușor să scăpăm de celulită, cu atât mai mult trebuie să ne cunoaștem foarte bine adversarul și să facem diferența între diferitele tipuri de celulită existente, și anume celulita adipoasă (probleme de greutate, lipsa activității fizice), celulita infiltrată sau apoasă (circulație proastă la nivel venos și limfatic, alimentație prea sărată) și celulita fibroasă sau încrustată (cu o oarecare vechime, favorizată de zaharurile industriale, de sedentarism). Factorul ereditar poate explica apariția celulitei, dar nu pe deplin. Există și alți factori care intră în joc…

 

Tipurile de celulită

Pentru a lua măsurile potrivite și pentru a urma regimul anticelulitic adecvat, este necesar să identificați natura celulitei. Odată stabilit acest diagnostic, va fi posibil să alegeți o anumită metodă pentru a scăpa de acumulările nedorite de grăsime în mod eficient.

 

Celulita adipoasă

Ce este? Aceasta poate fi considerată inamicul numărul 1 al femeilor, deoarece este cea mai răspândită. Celulita adipoasă nu este provocată de probleme de circulație ci, mai degrabă, de luarea în greutate, de surplusul de grăsimi din alimentație și de lipsa activității sportive. De fapt, atunci când consumăm mai multe alimente bazate pe grăsimi și mai multă energie decât cheltuim, volumul hipodermei se mărește, aspectul pielii fiind, astfel, modificat.

 

Cum o putem recunoaște? Aceasta poate fi observată pe coapse, fese (fiind foarte des întâlnită pe șolduri sub formă de « aripioare ») și pe abdomen. Are un aspect moale, dar nu este dureroasă.

 

Care este planul de atac potrivit? Pentru a scăpa de celulita adipoasă, nu mai consumați deloc zahăr și grăsimi gătite.

Îmbunătățiți-vă pur și simplu alimentația de zi cu zi, mizând pe produsele proaspete, surse de vitamine și minerale. Nu uitați să practicați un sport în mod regulat, în special un sport de anduranță: antrenamentul cardio va obliga corpul să înceapă să consume din rezervele de care dispune și, prin urmare, să elimine celulele de grăsime. În fiecare zi, utilizați bicicleta de apartament cel puțin 30 de minute, mergeți rapid sau practicați alergarea pe bandă; aceste activități vă vor ajuta să reduceți masa de grăsime. De asemenea, faceți exerciții de forță care vă vor ajuta să vă remodelați silueta și să stimulați mușchii, inclusiv cei care se află chiar sub piele (așadar, aproape de celulită).

 

Celulita apoasă sau infiltrată

Ce este? Această formă de celulită este adesea provocată de probleme de circulație (circulația venoasă și limfatică), care împiedică apa din organism să circule corect, aceasta fiind stocată în exces între celule. Formarea acesteia este consecința retenției mari de apă și a lipsei de activitate fizică.

 

Cum o putem recunoaște? Celulita apoasă este mai frecventă îndeosebi la femeile slabe. Aceasta poate fi identificată cu ușurință, deoarece este însoțită adesea de senzația de picioare grele. Aspectul de coajă de portocală poate fi observat cu ușurință, fără a fi nevoie să strângeți pielea. Aspectul pielii este, în general, subțire, cu mici umflături. Acest tip de celulită poate fi observat peste tot pe corp: pe abdomen, șolduri, fese, coapse, pulpe, glezne și brațe. Este tipul de celulită care poate fi eliminat cel mai ușor și mai rapid.

 

Care este planul de atac potrivit? Pentru a scăpa de celulita apoasă, va trebui să adoptați o strategie specială pentru drenare și deblocare. În ceea ce privește activitatea sportivă, vă recomandăm sporturile acvatice, de tipul aquabiking; de asemenea, puteți folosi bicicleta de apartament pentru a elimina grăsimea persistentă și a relansa circulația. În ceea ce privește regimul alimentar, vă recomandăm fructele și legumele bogate în antioxidanți și citroflavonoide. Grapefruitul, lămâile sau portocalele vă vor ajuta să protejați celulele venoase și să îmbunătățiți impermeabilitatea capilarelor. Usturoiul este excelent, de asemenea, pentru activarea circulației. Cremele care combat celulita apoasă vor contribui, de asemenea, la realizarea drenajului, pentru activarea circulației sanguine și limfatice, precum și la eliminarea substanțelor nefolositoare, inclusiv a lipidelor. Pentru a obține rezultatele scontate, masați pielea întotdeauna cu mișcări ascendente de-a lungul gambelor, dinspre picioare către talie.

 

Celulita fibroasă

Ce este? Este forma cea mai încăpățânată de celulită, deoarece este cea mai veche. Aceasta este generată adesea de zaharurile industriale consumate în exces: prăjituri, băuturi carbogazoase, mâncăruri procesate… etc.

 

Cum o putem recunoaște? Mai compactă și profundă, celulita fibroasă este tare la pipăit. Destul de dureroasă, aceasta este observabilă cu precădere atunci când exercitați o presiune manuală. Acest fenomen este explicat de faptul că fibrele de colagen care înconjură adipocitele își pierd din flexibilitate. În acest caz, aspectul de coajă de portocală este pronunțat și vizibil. Țesutul cutanat este destul de flasc.

 

Care este planul de atac potrivit? Pentru a scăpa de acest tip de celulită, va trebui să faceți mișcare cât de mult posibil. În acest scop, nu există nimic mai bun decât activitățile de fitness: asocierea exercițiilor cardio, a mișcărilor de întărire a mușchilor și a întinderilor care se concentrează pe un anumit segment al corpului (coapse, mușchii abdominali, mușchii fesieri) va fi eficientă pentru deblocarea țesuturilor. Încercați cursuri de circuit training, step, dans aerobic, ciclism (biking) sau chiar de Zumba. Trebuie să știți că dansul clasic este, de asemenea, foarte eficient pentru a combate acest tip de celulită. Va trebui să renunțați la toate zaharurile de tip industrial, precum și la glucidele lente și rapide consumate în cursul serii. Atenție la așa-zisele produse « ușoare » care, chiar dacă au un conținut scăzut de zahăr, pot conține zahăr rafinat în cantități considerabile. Vă recomandăm mai ales alimentele bogate în antioxidanți, precum vitaminele C și E, seleniu, beta caroten și zinc. Fructele (de ex.: portocalele, merele, fructele roșii …), legumele proaspete (de ex.: țelina, dovleceii, morcovii, broccoli…), legumele uscate și leguminoasele (de ex.: bobul, lintea, mazărea…) trebuie să aibă un loc privilegiat în noua dumneavoastră dietă. De asemenea, vă recomandăm proteinele complete: consumați carne (curcan, pui), pește, fructe de mare sau ouă.

 

Accesoriile fitness împotriva celulitei

Pe lângă o activitate fizică practicată în mod regulat în exterior sau la sală, continuați să faceți mișcare la domiciliu, cu ajutorul accesoriilor de fitness eficiente în lupta împotriva celulitei: mini stepperul, coarda de sărit. Descoperiți avantajele acestor accesorii.

 

Stepperul

Iată un echipament de fitness redutabil în lupta împotriva celulitei care vă ajută să faceți sport în mod amuzant, pierzând în același timp în greutate. Principiul de funcționare? În picioare, urcați treptele, simulând urcarea scărilor. Rezultatul: silueta dumneavoastră este mai bine definită, ritmul respirației se îmbunătățește. Dacă faceți acest exercițiu zilnic, timp de 30 de minute, stepperul acționează în mod eficient asupra grăsimii. Acțiunea acestuia vizează în principal gambele și mușchii fesieri, contribuind la reducerea aspectului de coajă de portocală pe parcursul ședințelor de antrenament. În același timp, adoptați o alimentație sănătoasă și echilibrată, evitând la maxim alimentele care au un conținut ridicat de zahăr și grăsimi; astfel, obiectivul dumneavoastră va deveni în curând realitate!

 

Coarda de sărit

Cum ar fi să încercați coarda de sărit pentru a combate celulita? Acest micuț accesoriu de fitness este foarte util: este perfect pentru slăbit, pentru tonifierea corpului, pentru creșterea anduranței și eliminarea grăsimilor rele; așadar, coarda de sărit va fi, fără îndoială, pe gustul dumneavoastră. Efectuând sărituri la coardă, veți contribui la masarea venelor profunde și a sistemului limfatic, cu ajutorul mușchilor activați. Rezultatul: circulația este mai bună, problemele venoase și de retenție de apă dispar. Arzând calorii în timpul exercițiului, veți contribui la reducerea masei de grăsime. Astfel, fără a dispărea în mod miraculos, celulita se atenuează și devine mai puțin vizibilă.

Pentru a demara antrenamentul cu ajutorul corzii de sărit, antrenați-vă de 3 ori pe săptămână, efectuând de fiecare dată 3 runde a câte două minute. Alocați 10 sau 15 secunde pentru recuperare după fiecare serie de sărituri. Pe parcursul ședințelor, îmbunătățiți-vă rezultatele, adăugând greutăți fixate de glezne.

 

 

 

Aveți la dispoziție acum câteva recomandări și trucuri pentru a elimina celulita în mod eficient. În cazul în care aceasta poate avea un caracter ereditar (dereglări hormonale), trebuie să știți că acest factor genetic nu reprezintă decât o predispoziție pentru apariția celulitei. Așadar, factorul ereditar nu este singura cauză de apariție a celulitei: o alimentație prea bogată sau lipsa activității fizice pot reprezenta, de asemenea, cauze ale dezvoltării acesteia. Așadar, vă recomandăm să adoptați un regim alimentar echilibrat și să faceți exerciții fitness de cel puțin 2 ori pe săptămână. Igiena de viață este crucială în combaterea celulitei! În cazul în care nu știți exact ce regim trebuie să urmați sau ce sport vi se potrivește, nu ezitați să consultați medicul.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
FITNESS
conseils-energy-astuce-corde-bruleur-de-calories

Săriturile la coardă sunt exerciţiul perfect pentru a arde calorii, a slăbi, a avea un abdomen plat, a evita problemele de celulită şi a creşte nivelul de anduranţă.

(12)
MULTISPORTURI
conseils-5-regles-dor-pour-rester-mince

Corpul nostru cunoaşte variaţii de greutate, proces care nu este întotdeauna uşor de controlat. Vă invităm să descoperiţi sfaturile noastre care vă vor ajuta să ţineţi greutatea sub control: iată 5 reguli de aur pentru a vă menţine silueta şi a fi mereu în formă.

ÎNCEPUTUL PAGINII