Cele 5 trucuri pentru a face sport fără riscuri pentru inimă

Este neapărat necesar să vă fortifiaţi inima. Trebuie să ştiţi care este antrenamentul propice pentru sistemul cardiovascular. Cum? Practicând un sport în mod regulat! Pentru a proteja inima pe parcursul efortului fizic, trebuie să reţineţi câteva reguli. Descoperiţi trucurile noastre care vă vor ajuta să faceţi sport în deplină siguranţă, fără riscuri pentru sistemul cardiovascular.

 

Încălziţi-vă înainte de antrenament

Acordaţi 10 minute înainte de fiecare şedinţă de antrenament exerciţiilor de încălzire. Aceste exerciţii permit evaluarea progresivă a ritmului cardiac şi pregătesc organismul pentru efort. Exerciţiile de întindere sunt esenţiale la rândul lor, fiind recomandate pentru pregătirea corpului şi a muşchilor la efort.

 

Evaluaţi-vă frecvenţa cardiacă

Există un calcul foarte simplu pentru a evalua ritmul cardiac. Este suficient să scădeţi vârsta dumneavoastră din cifra 220 (exemplu: 220 – 34 ani = 186). Nu trebuie să depăşiţi acest prag atunci când faceţi sport, şi anume nu este recomandat să scădeţi ritmul la mai puţin de 186 de pulsaţii pe minut.

 

Hidrataţi-vă corespunzător

Pe parcursul efortului, trebuie să vă hidrataţi în mod corespunzător. Consumaţi apă la fiecare 30 de minute. O hidratare corectă creşte fluxul sanguin din creier, furnizează nutrienţii necesari bunei funcţionări a muşchilor şi favorizează procesul de recuperare.

 

Faceţi pauze pentru a vă recupera

După fiecare şedinţă de antrenament de anduranţă, trebuie să aveţi în reflex să scădeţi progresiv ritmul cardiac. Este inutil să vă opriţi brusc; vă recomandăm să încetiniţi progresiv ritmul pentru a vă recupera. La întoarcerea acasă, nu vă repeziţi sub duş! Lăsaţi-i corpului timpul de a scădea temperatura: aşteptaţi măcar 15 minute.

 

Adaptaţi-vă condiţiilor meteorologice

Capriciile vremii nu vor înceta să vă dea peste cap programul de antrenament! În funcţie de temperatura exterioară, adaptaţi-vă activitatea fizică. Corpul şi inima sunt solicitate mai mult atunci când este prea cald sau prea frig; în acest caz este necesar să limitaţi antrenamentele pentru a vă proteja inima.

 

De reţinut

În cazul în care resimţiţi cea mai mică durere toracică sau palpitaţii înainte, în timpul sau după efort, opriţi imediat orice activitate fizică şi consultaţi medicul.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
ÎNCEPUTUL PAGINII