CELE 5 TRUCURI CARE TREBUIE ŞTIUTE ÎNAINTE DE A PRACTICA UN SPORT

(1)

Dacă vreţi să faceţi sport, trebuie să vă antrenaţi corect, urmând anumite reguli esenţiale. Domyos vă oferă 5 trucuri care vă vor ajuta să vă atingeţi obiectivele propuse.

 

Încălziţi-vă bine înainte de antrenament

Exerciţiile de încălzire sunt absolut necesare înainte de antrenament. Acestea permit încălzirea muşchilor şi pregătirea acestora pentru efort. Este important să efectuaţi câteva exerciţii de încălzire înainte de fiecare şedinţă de antrenament: astfel vă veţi îmbunătăţi performanţele şi, mai ales, veţi reuşi să evitaţi accidentele.

 

Efectuaţi exerciţii de întindere după antrenament

Antrenamentul se apropie de sfârşit şi vă spuneţi « trăiască febra musculară de mâine! »? Există o soluţie pentru a preveni aceste dureri musculare: efectuaţi câteva exerciţii de întindere după fiecare şedinţă de antrenament. Astfel veţi evita răcirea muşchilor şi veţi preveni apariţia leziunilor, entorselor, tendinitelor…

 

Trebuie să vă cunoaşteţi propriile limite

Reluaţi antrenamentele sportive şi v-aţi propus să vă depăşiţi limitele? Aveţi grijă: dorinţa de auto-depăşire poate fi dăunătoare! Trebuie să vă cunoaşteţi bine corpul: iată un sfat ce trebuie respectat cu stricteţe. Reţineţi următoarele lucruri:

 

  • Este inutil să doriţi să atingeţi recorduri: nu reluaţi activitatea sportivă într-un ritm intens
  • Stabiliţi-vă frecvenţa de antrenament şi alternaţi şedinţele: efectuaţi antrenamente o dată la trei zile pentru început, apoi o dată la două zile
  • Nu vă depăşiţi limitele, nu forţaţi niciodată ritmul şi nu încercaţi să avansaţi prea rapid
  • Încetiniţi ritmul şi faceţi o pauză în cazul în care resimţiţi cea mai mică durere

 

Hidrataţi-vă bine

Apa este nutrientul cel mai important pentru organismul uman. De altfel, muşchii conţin apă în proporţie de 80%. O hidratare corectă creşte fluxul sanguin în creier, aduce nutrienţii necesari bunei funcţionări a muşchilor şi favorizează procesul de recuperare. Deoarece efortul fizic determină eliminarea unei mari cantităţi de apă, trebuie să vă hidrataţi în mod corect pentru a evita accidentele, tendinitele, crampele, oboseala, hipertermia, problemele digestive.

Astfel, veţi optimiza rezultatele sportive şi veţi creşte performanţele.

 

Trebuie să aveţi un stil de viaţă echilibrat

a practica un sport în formă maximă trebuie să aveţi un stil de viaţă sănătos! O alimentaţie variată, bogată în fructe şi legume, creează acest echilibru şi vă conferă o sănătate de fier. Zaharurile lente conţinute de orez şi paste vor reprezenta aportul energetic necesar dinainte de şedinţa de antrenament. Adaptaţi-vă regimul alimentar la activitatea efectuată şi la intensitatea acesteia.

Calitatea somnului dumneavoastră este esenţială pentru a practica un sport. Faceţi pauze regulate pentru a reîncepe în forţă!

Somnul este reparator: bine odihnit, veţi atinge performanţele dorite!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
MULTISPORTURI
conseils-cross-astuce-faire-du-sport-a-deux

Ezitaţi să faceţi sport împreună cu partenerul/partenera dumneavoastră pentru a petrece mai mult timp împreună? Sportul în cuplu este formula câştigătoare; specialiştii Domyos vă explică avantajele sale!

ÎNCEPUTUL PAGINII