ANTRENAMENTUL LA SACUL DE BOX

(10)

Vă întrebaţi poate care este avantajul prezentat de antrenamentul la sacul de box? Care sunt muşchii care sunt fortifiaţi prin intermediul acestui antrenament? Care este tipul de sac recomandat ? În cele ce urmează, descoperiţi răspunsurile la aceste întrebări.

 

Avantajele antrenamentului la sacul de box

Folosirea sacului de box pentru antrenament prezintă avantaje deloc neglijabile pentru sportivi. Este necesar să ştiţi că, înainte de a începe antrenamentul la sacul de box, trebuie să fi învăţat tehnicile loviturilor aplicate în gol pentru a vă însuşi bine gesturile şi a nu vă răni. Aceste mişcări efectuate în gol trebuie să fie ample, flexibile şi elastice.

 

Pentru un boxeur, unul dintre avantajele principale ale antrenamentului la sacul de box constă în faptul că acesta înlesneşte loviturile efectuate în gol şi ajută la concretizarea senzaţiilor interne legate de aceste exerciţii. Este o ocazie bună de a simţi forţa din plin; în plus, antrenamentul la sacul de box vă ajută să vă puneţi la punct tehnicile de lovire. Boxeurii de performanţă îşi încep de obicei antrenamentele cu o serie de exerciţii de forţă şi de exerciţii cardio, efectuând succesiv lovituri la sacul de box, sărituri la coardă şi flotări.

 

În cazul celor care practică luptele, dar şi al altor sportivi care deţin tehnicile acestei activităţi, antrenamentul la sacul de box are avantaje multiple. Acesta vă permite:

  •        Să vă tonifiaţi muşchii, ajutându-vă să lucraţi muşchii umerilor, tricepşii, pectoralii şi muşchii dorsali
  •        Să creşteţi puterea loviturilor
  •        Să îmbunătăţiţi nivelul de rezistenţă
  •        Să aveţi un sistem cardiovascular sănătos, deoarece antrenamentul la sacul de box pune accent pe dezvoltarea fizică a sportivului
  •        Să consumaţi energia în exces pentru a elimina stresul şi tensiunile de zi cu zi.

 

Alegerea şi utilizarea sacului de box

Pentru un bun antrenament la sacul de box, trebuie în primul rând să alegeţi un sac de box potrivit, adaptat exerciţiilor pe care doriţi să le efectuaţi. Trebuie să ştiţi mai înti că există 3 tipuri de materiale utilizate pentru fabricarea sacilor de box:

  •        Materialul textil: este materialul preferat în cazul sacilor de box destinaţi sportului de plăcere
  •        Poliuretanul: este materialul preferat în cazul sacilor destinaţi exerciţiilor regulate
  •        Pielea: este materialul preferat în cazul sacilor destinaţi antrenamentului regulat efectuat în regim intens. Acest material conferă mai multă rezistenţă sacului.

 

Un sac de box cântăreşte în medie între 20 şi 30 de kilograme şi măsoară de la 80 la 120 centimetri. Dacă doriţi să aplicaţi lovituri cu pumnii şi cu picioarele, vă recomandăm mai degrabă un sac de 120 centimetri. În plus, pentru a amplasa corect sacul de box la dumneavoastră acasă, este recomandat să aşezaţi sacul la o înălţime mai mare cu 10 centimetri faţă de dumneavoastră. Bineînţeles, această înălţime poate fi adaptată în cazul în care veţi aplica lovituri cu pumnii şi picioarele. Trebuie să ştiţi de asemenea că sacul de box trebuie curăţat cu un burete îmbibat în apă şi săpun sau în apă pur şi simplu. Nu este recomandat să folosiţi produse chimice.

 

Sfaturile oferite de Laurent Avril, şeful departamentului de produse pentru lupte din cadrul Domyos

Alegerea sacului de box depinde de exerciţiile pe care v-aţi propus să le efectuaţi:

  •        Sacul de box TB 390: este destinat folosirii ocazionale, fiind conceput mai degrabă pentru sportul de plăcere
  •        Sacul de box TB 580: este destinat exerciţiilor regulate
  •        Sacul de box TB 1200: este destinat exerciţiilor regulate efectuate în regim intensiv
  •        Kitul de cardio Boxing: este un pachet complet destinat antrenamentului boxeurilor; acesta include mănuşi de box, un sac de box şi o coardă de sărit.
  •        Pentru copii: vă recomandăm Punching Bag, un sac de box gonflabil, cu sistem de amortizare, cu ajutorul căruia copiii dumneavoastră vor face sport şi se vor distra în acelaşi timp!

 

Antrenamentul la sacul de box va fi efectuat cu ajutorul unor mănuşi speciale, fie că este vorba despre mănuşi fără degete prevăzute cu amortizare din spumă sau din gel, fie că este vorba despre mănuşi speciale de box. Puteţi utiliza mănuşi clasice de box, dar acestea sunt prea călduroase pentru acest tip de exerciţii. În plus, pentru a vă proteja eficient şi pentru a menţine igiena cu ajutorul sistemului de absorbţie a umidităţii, trebuie să vă achiziţionaţi mănuşi interioare sau bandaje de box care vor fi aplicate sub mănuşile de box (valabil în cazul boxeurilor de performanţă).

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
TOATE RECOMANDĂRILE

Tot mai multe femei practică boxul, deoarece acest sport le permite în acelaşi timp să-şi consume energia şi să-şi menţină silueta. Iată aşadar metoda perfectă de a se elibera de energia negativă pentru a face faţă cu brio sarcinilor de zi cu zi!

(4)
ÎNCEPUTUL PAGINII