ANTRENAMENTUL PENTRU DEZVOLTAREA MUSCULATURII ȘI PROCESUL DE CREȘTERE

 

Se știe că antrenamentul de forță se bucură de un real succes în rândul adolescenților; totuși, trebuie să-i avertizați cu privire la riscurile asociate acestui antrenament. Antrenamentul de forță și procesul de creștere sunt compatibile?

 

Antrenamentul de forță este oare un sport potrivit pentru adolescenți?

Antrenamentul de forță este un sport care atrage mulți adolescenți, care doresc să-și cunoască corpul și propriile limite. Aceștia doresc să-și dezvolte masa musculară, pentru a-și defini silueta, încă din adolescență.

 

Totuși, auzim adesea că antrenamentul de forță, practicat la o vârstă fragedă, are efecte negative asupra sănătății.Acesta este considerat periculos, deoarece ar duce la încetarea procesului de creștere, ar reduce flexibilitatea și capacitatea cardio-respiratorie și ar afecta tendoanele și articulațiile adolescenților.Care este, de fapt, adevărul?

 

Un antrenament moderat

Este adevărat că antrenamentul de forță, practicat în mod intens, încă din adolescență, ar putea avea câteva consecințe asupra procesului de creștere și asupra sănătății, într-un mod mai general.Nu trebuie să uitați că este vorba despre un sport destul de traumatizant pentru mușchi și articulații; în cazul în care antrenamentul este realizat fără a respecta precauțiile, el se poate dovedi periculos.Solicitarea scheletului în mod excesiv poate provoca, de asemenea, traumatisme ale spatelui.

 

Astfel, dacă începeți antrenamentul de forță de la o vârstă fragedă, trebuie să fiți prudent.În primul rând, trebuie să evitați să utilizați greutăți prea mari și să vă antrenați în mod intens. Anumite exerciții nu sunt deloc recomandate adolescenților, deoarece, în cazul lor, coloana vertebrală, ligamentele și cartilajele sunt sensibile:squat-ul, exercițiul de împingere la piept cu bara și ridicările de la sol sunt interzise!

 

În plus, nu vă recomandăm să începeți antrenamentul de forță înainte de vârsta de 15 ani, mai ales în cazul fetelor.Înainte de această vârstă, alegeți mai degrabă activități fitness și de tipul cardio training. În cazul în care începeți să vă antrenați, alegeți o sală specializată, pentru a urma sfaturile unui antrenor experimentat care vă va indica mișcările pe care trebuie să le efectuați.Nu este nimic mai nepotrivit decât să executați mișcările în mod necorespunzător, riscând, astfel, să vă răniți!

 

Pe scurt, în cazul în care doriți neapărat să faceți exerciții de forță, fiți foarte atent la antrenamentele pe care le urmați.

 

Recomandări pentru un antrenament sănătos

  • În special, fiți atent la articulații, deoarece sunt fragile atunci când sunteți în plin proces de creștere!

  • Nu vă faceți probleme cu privire la creșterea masei musculare, alimentație sau regimul uscat: acestea sunt noțiuni rezervate adulților.

  • Mâncați sănătos, atunci când vă este foame, evitând suplimentele alimentare, care nu sunt adaptate corpului dumneavoastră, aflat încă în creștere.

  • Integrați exerciții de ameliorare a flexibilității în antrenamentul dumneavoastră, pentru a vă păstra flexibilitatea.

  • Efectuați exerciții de forță pe lângă un alt sport,  precum un sport colectiv sau de anduranță, pentru a vă dezvolta capacitatea cardio-respiratorie.

  • Pentru un antrenament moderat, antrenați-vă la început o dată pe săptămână, pe lângă un alt sport.Creșteți numărul ședințelor de antrenament, cu fiecare an ce trece.

  • De asemenea, puteți participa la acest antrenament cu unul dintre părinți, pentru a fi mai motivat și a avea parte de un antrenament mai plăcut!

  • Nu ezitați să cereți avizul unui medic pentru a ști dacă această activitate este potrivită în cazul dumneavoastră…

 

De asemenea, trebuie să știți că metoda de antrenament Lafay este foarte recomandată adolescenților, deoarece aceasta contribuie la ameliorarea forței, anduranței, rezistenței, puterii, dar și a flexibilității, cu ajutorul antrenamentelor progresive, care vă ajută să vă păstrați motivația.Exercițiile propuse de această metodă nu sunt periculoase sau traumatizante, deoarece sunt realizate cu greutatea corpului.

 

Avantajele antrenamentului de forță

În pofida prejudecăților, practicarea unui antrenament de forță în timpul adolescenței nu are efecte negative asupra corpului.Practicat în mod moderat, acesta permite creșterea masei osoase și ajută corpul să se formeze, nu formează corpul.Iată adevărata nuanță a unui antrenament corect.

 

De asemenea, antrenamentul de forță este un sport care poate fi asociat cu ușurință cu o altă disciplină sportivă.Pe lângă un sport de luptă, de exemplu, antrenamentul de forță poate fi efectuat cu scopul de a dezvolta calități precum viteza de forță.

 

Din punct de vedere psihologic, antrenamentul de forță vă ajută să aveți o stimă de sine mai bună, mai multă încredere în forțele proprii și să fiți perseverent.Antrenamentul de forță este foarte stimulant, mai ales în cazul adolescenților.

 

 

 

În definitiv, practicarea antrenamentului de forță încă din adolescență nu împiedică procesul de creștere, dacă antrenamentul este realizat cu prudență.Efectele acestei activități asupra corpului variază, în funcție de fiecare persoană în parte; totuși, deoarece obezitatea afectează din ce în ce mai mulți tineri la ora actuală, antrenamentul de forță se poate dovedi eficient, dacă este asociat unei activități cardio.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
FITNESS

În cazul în care obiectivul dumneavoastră este acela de a pierde în greutate, antrenamentul de forță se poate dovedi extrem de util.Cum putem explica acest lucru?Vă invităm să descoperiți toate răspunsurile la întrebările dumneavoastră în acest articol.

ÎNCEPUTUL PAGINII