ANTRENAMENTUL CARDIO: CRESTEREA NIVELULUI DE ANDURANTA CU AJUTORUL ANTRENAMENTULUI CONTINUU

(2)

Pentru a creşte nivelul de anduranţă, tehnica cea mai frecventă este antrenamentul continuu. Principiul: acest antrenament se bazează pe şedinţe lungi de cardio training, practicate în mod frecvent.

 

Ce este antrenamentul continuu?

Oricare ar fi sportul pe care îl practicaţi (alergare, bicicletă sau altele), scopul antrenamentului continuu este acela de a menţine aceeaşi intensitate cardiacă pe parcursul efortului. Acest antrenament este diferit de antrenamentul cardio de intensitate ridicată, în timpul căruia efortul este mai intens şi de durată scăzută.

 

Care sunt motivele pentru care ar trebui să practicaţi antrenamentul continuu?

Antrenamentul continuu creşte nivelul de anduranţă. Inima este mai puternică, mărindu-şi volumul. În plus, antrenamentul continuu vă permite:

  • să slăbiţi şi să controlaţi mai bine greutatea corporală
  • să vă întăriţi sistemul respirator
  • reglaţi somnul

 

Beneficiile antrenamentului continuu asupra inimii.. 

După o lună de antrenament, la fiecare contracţie, inima va pompa mai mult sânge. În plus, ea va trimite mai mult oxigen către muşchii dumneavoastră.

Avantajul: inima va bate mai lent aşadar nu vă veţi mai simţi istovit, fie că munciţi sau că sunteţi într-o perioadă de odihnă.

 

Ce aparate pot fi utilizate pentru practicarea antrenamentului continuu?

Banda de alergare, bicicleta de apartament, bicicleta eliptică: orice aparat de cardio training poate fi folosit atât pentru antrenamentul continuu, cât şi pentru antrenamentul cardio de intensitate ridicată. Singura diferenţă constă în intensitatea efortului depus, raportată la durata antrenamentului.   

 

Spre exemplu, în cazul unui antrenament continuu pe banda de alergare:

  • demaraţi antrenamentul la o viteză adaptată ritmului de mers rapid
  • la fiecare 5 minute, creşteţi viteza cu un punct, pentru a evita o diferenţă prea mare de viteză.
  • înainte de ultimele 5-10 minute (în funcţie de durata totală a şedinţei) încetiniţi pentru a ajunge treptat la ritmul de plecare

 

Pentru a practica antrenamentul continuu trebuie să fiţi foarte motivat. Este imperativ necesar să rămâneţi mult timp la aparat (minim 30-45 de minute, în funcţie de nivelul dumneavoastră). În caz contrar, antrenamentul nu va da roade! 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
ÎNCEPUTUL PAGINII