4 TRUCURI PENTRU A TRECE CU BINE LA ORA DE IARNĂ

Pregătirea pentru iarnă: a avut loc deja schimbarea orei; este momentul să descoperiţi cum puteţi să vă menţineţi starea de bine. Care este cea mai bună metodă pentru a rămâne în formă atunci când se aproprie sezonul rece?

 

1: Reîncărcaţi-vă bateriile

Cum vă puteţi reîncărca bateriile odată ce se apropie iarna? O metodă perfectă pentru a avea moralul ridicat este aceea de a profita din plin de lumină. Atunci când ceasul nostru biologic este perturbat din cauza absenţei luminii, nu doar somnul are de suferit, ci şi starea de spirit şi, mai ales, puterea de concentrare. Vă sfătuim aşadar să vă bucuraţi din plin de ultimele zile cu lumină, înainte de zilele scurte ale iernii. De asemenea, profitaţi la maxim de activităţile în aer liber: atunci când timpul o permite, mergeţi cel puţin 30 de minute pe zi (spre exemplu, în timpul pauzei de prânz).

 

2: Adaptaţi-vă ora de somn la noul sezon

Într-adevăr: noaptea vine mai repede, soarele răsare mai târziu... şi noi, de asemenea, ne trezim mai târziu! Aţi ghicit, am trecut la ora de iarnă. Dacă vă este greu să vă adaptaţi, este clar că nu toleraţi prea bine schimbarea orei. Nu uitaţi că şi organismul dumneavoastră trebuie să se acomodeze cu noul ritm. Cum vă puteţi adapta? Vă recomandăm să ascultaţi semnalele pe care vi le transmite corpul dumneavoastră şi să mergeţi la somn seara, de îndată ce apar primele semne ale oboselii. Somnul reparator joacă un rol esenţial pentru recuperarea psihică. Trebuie să ştiţi că temperatura camerei nu trebuie să fie mai mare de 19°C pentru a avea parte de un somn odihnitor.

 

3: Râdeţi mai mult. Nu glumim!

Nu sunteţi încă adeptul metodelor naturale de adaptare? Totuşi, iată una care vă va ajuta să vedeţi viaţa în roz în această iarnă: râsul. Da, râdeţi mai mult, nu glumim! În orice situaţie stresantă în care vă aflaţi, încercaţi să zâmbiţi, este un mijloc perfect de relaxare. Aceasta este concluzia unui studiu american coordonat de Sarah Pressman, cercetătoare la universitatea din Kansas. Oamenii de ştiinţă au descoperit că, în cazul persoanelor care zâmbesc mai mult, gradul de stres este mai redus decât în cazul persoanelor care păstrează o expresie neutră. De asemenea, aceştia au arătat că râsul contribuie la menţinerea sănătăţii cardiace. Iată un motiv în plus să zâmbiţi în orice ocazie!

 

4: Consumaţi proteine pentru a vă defini muşchii

În această iarnă, pentru a continua antrenamentul, nu uitaţi de sănătatea muşchilor. În acest sens, nu neglijaţi proteinele, indispensabile în alimentaţia unui sportiv. Atunci când consumăm mai puţine proteine decât este necesar, organismul începe să consume din rezervele proprii, iar masa musculară « se topeşte »... Iată un motiv în plus pentru a nu da peste cap programul deja existent! Vă recomandăm să aveţi pe cât posibil o alimentaţie variată şi să consumaţi cel puţin două porţii de proteine de origine diferită pe zi (de origine animală sau vegetală). Pentru a vă defini muşchii, vă sfătuim să consumaţi, spre exemplu, ouă, carne albă (de curcan sau de pui), peşte (somon, macrou sau ton), legume uscate (năut, fasole albă sau roşie, linte).

 

 

 

Iată 5 sfaturi care ar trebui, printre altele, să vă ajute să vă adaptaţi cu brio la ora de iarnă. Cunoaşteţi şi dumneavoastră alte trucuri în acest sens?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
ÎNCEPUTUL PAGINII